ممانعت دولت الجزایر از نامزدی یک رهبر برجسته اسلامگرا

کد خبر: 922633

دولت الجزایر از نامزدی رهبر برجسته جبهه اسلامی نجات در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده این کشور جلوگیری کرد.

ممانعت دولت الجزایر از نامزدی یک رهبر برجسته اسلامگرا

خبرگزاری تسنیم: به نقل از عربی ۲۱، دولت الجزایر امروز مانع ارائه فرم درخواست نامزدی توسط "علی بلحاج" مرد شماره ۲ جبهه اسلامی نجات در انتخابات ریاست جمهوری آینده شد.

"عبدالرزاق مقری" رئیس حزب جنبش جامعه صلح این اقدام دولت الجزایر را اقدامی ظالمانه که با اخلاق، جوانمردی و مردانگی در تضاد است توصیف کرد.

وی تاکید کرد که تلاش بلحاج برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده دلیلی قطعی بر ایمان او به فعالیت سیاسی و روند انتخابات است.

مقری گفت: اگر علی بلحاج دوران محکومیت خود در پرونده‌ای سیاسی را سپری کرده است پس این حق را دارد که بعد از سالیانی طولانی فعالیت‌های سیاسی خود را سر بگیرد. ما اشخاصی را می‌شناسیم که انواع جرایم را مرتکب شده اند، اما حقوقشان سلب نشده است.

گفتنی است که این اولین باری نیست که از نامزدی علی بلحاج برای انتخابات ریاست جمهوری جلوگیری می‌شود، زیرا دولت الجزایر در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز مانع نامزدی این رهبر برجسته جبهه اسلامی نجات شد.

عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور الجزایر دو روز قبل در پیامی خطاب به مردم این کشور نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری آینده را اعلام کرد.

برخی از احزاب و گروه‌های سیاسی در الجزایر بر مخالفت خود با نامزدی بوتفلیقه به دلیل بیماری وی تاکید کرده اند. بوتفلیقه ۸۱ ساله که تاکنون چهار دوره متوالی ریاست جمهوری الجزایر را بر عهده داشته است در آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی دچار سکته مغزی شده و برای درمان به پاریس سفر کرد. وی بعد از بازگشت از فرانسه، در رسانه‌ها بر روی صندلی چرخدار رؤیت شده است. بوتفلیقه از آن زمان تاکنون، بار‌ها کشور را برای معاینات دوره‌ای به‌مقصد سوئیس و فرانسه ترک کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین ۹۸) آینده برگزار خواهد شد و تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر خود را برای این انتخابات نامزد کرده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها