هموار شدن راه برای نامزدی پسر قذافی در انتخابات آینده لیبی

کد خبر: 925404

رئیس ثبت احوال لیبی از صدور کارت شناسایی برای اعضای خانواده معمر القذافی خبر داد تا بدین ترتیب مهمترین مانع برای نامزدی سیف الإسلام در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده برداشته شود.

هموار شدن راه برای نامزدی پسر قذافی در انتخابات آینده لیبی

خبرگزاری تسنیم: به نقل از اسپوتنیک، محمد بالتمر رئیس ثبت احوال لیبی گفت که برای اعضای خانواده معمر القذافی دیکتاتور سابق این کشور کارت شناسایی صادر شده است.

وی ضمن تکذیب هرگونه فشار به سازمان ثبت احوال به منظور صدور کارت شناسایی برای خانواده قذافی از جمله سیف الإسلام القذافی پسر او گفت: سازمان ثبت احوال به دور از گرایشات سیاسی به وظایف خود عمل می‌کند.

ناظران معتقدند که صدور کارت شناسایی برای سیف الإسلام القذافی یکی از مهمترین موانع نامزدی وی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده را از بین می‌برد.

گفتنی است که سیف الإسلام در جریان انقلاب سال ۲۰۱۱ میلادی در لیبی که منجر به سرنگونی معمر القذافی شد دستگیر شد و در جولای سال ۲۰۱۵ میلادی به اعدام محکوم شد، اما در نهایت در سال ۲۰۱۷ میلادی از زندان آزاد شد.

لیبی از زمان سرنگونی معمر القذافی در سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون صحنه اختلافات و درگیری‌های شدید بر سر قدرت است. این اختلافات منجر شده که لیبیایی‌ها نتوانند دولت یکپارچه‌ای در این کشور تشکیل دهند، به‌گونه‌ای که در شرق پارلمان لیبی اداره امور را در دست دارد و در غرب نیز دولت وفاق ملی که نتوانسته از پارلمان رأی اعتماد بگیرد بر سر کار است. این در حالی است که در پی نبود دولت یکپارچه در لیبی این کشور با خلأ امنیتی مواجه است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها