حمله پلیس الجزایر به مخالفان نامزدی بوتفلیقه در انتخابات

کد خبر: 926176

تظاهرات‌های مردم الجزایر در اعتراض به نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهوری این کشور برای پنجمین دوره ریاست‌جمهوری ادامه دارد.

حمله پلیس الجزایر به مخالفان نامزدی بوتفلیقه در انتخابات

خبرگزاری تسنیم: به نقل از العربی الجدید، نیرو‌های پلیس الجزایر امروز یکشنبه برای متفرق کردن تظاهرات کنندگانی که در اعتراض به نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری آینده در میدان "اودان" در مرکز پایتخت تجمع کرده بودند گاز‌های اشک آور به سمت آن‌ها شلیک کرد.

فعالان سودانی از توسل نیرو‌های پلیس به خشونت برای سرکوب تظاهراتی صلح آمیز انتقاد کردند.

دولت الجزایر شمار زیادی از فعالان و کسانی که خواستار برگزاری تظاهرات شده اند را دستگیر کرده اند.

اسماعیل سعدانی سخنگوی حزب "جیل جدید" گفت: پلیس شماری از پرسنل حزب را دستگیر و آن‌ها را روانه مراکز امنیتی کرده است.

میدان‌های بزرگ پایتخت الجزایر شاهد جضور گسترده نیرو‌های پلیس، ضد شورش و نیرو‌های لباس شخصی است که برای سرکوب کردن تظاهرات‌های مردمی در اعتراض به نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه است.

تظاهرات کنندگان امروز با سردادن شعار‌هایی بر مخالفت خود با نامزدی بوتفلیقه برای پنجمین دوره ریاست جمهوری تاکید کردند.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار است ۱۸ آوریل آینده برگزار شود و این کشور از زمان اعلام نامزدی بوتفلیقه برای انتخابات ریاست جمهوری ریاست جمهوری صحنه اعتراضات است. ۲۰ هزار نفر در تظاهرات جمعه گذشته در سراسر الجزایر شرکت کردند.

گروهی از معترضان می‌خواستند به سمت کاخ ریاست جمهوری حرکت کنند که پلیس اجازه چنین کاری را نداد و ۳۸ نفر آنان در جریان درگیری با پلیس دستگیر شدند. تظاهرات جمعه به دعوت ۱۸ نفر از رهبران احزاب و شخصیت‌های سیاسی الجزایر برگزار شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها