انتشار اخباری درباره تعیین جانشین برای بوتفلیقه

کد خبر: 926912

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نزدیک به حاکمیت در الجزایر از تعیین رمطان لعمامره مشاورسیاسی عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر به عنوان کاندیدای جانشین وی به هدف کاستن از موج اعتراضات در این کشور خبر داده است.

انتشار اخباری درباره تعیین جانشین برای بوتفلیقه

خبرگزاری ایسنا: به نقل از اسپوتنیک، طبق گزارش رویترز، منابعی در محافل نزدیک به حاکمیت الجزایر گفته‌اند که بوتفلیقه به دلیل کهولت سن و مریضی احتمالا از رقابت در انتخابات انصراف داده و مشاور سیاسیش لعمامره را به عنوان کاندیدای جانشین خود وارد این انتخابات کند.

خبرگزاری رویترز معتقد است که تعیین احتمالی این دیپلمات و وزیر خارجه سابق به جانشینی عبدالعزیز بوتفلیقه می‌تواند آرامش نسبی را در الجزایر برقرار کرده وانسجام نظام سیاسی را تضمین کند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی نزد جوانان الجزایری به عنوان یک منبع دریافت اطلاعات رواج زیادی دارد و رمطان لعمامره ۶۶ ساله نیز از شبکه اجتماعی توئیتر به عنوان یک امتیاز برای خود بهره می‌برد.

بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری الجزایر، بوتفلیقه برای انجام یک سری آزمایشات معمول به سوئیس سفر کرده است. به گفته حسنی عبیدی، از صاحب نظران سیاسی الجزایر، این سفر تعیین‌کننده خواهد بود.

در ۲۲ فوریه، مخالفان نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات الجزایر به در شهر‌های این کشور از جمله پایتخت و همچنین شهر پاریس به خیابان‌ها آمدند و مخالفت خود با وی را اعلام کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها