اولین وعده انتخاباتی بوتفلیقه برای الجزایری‌ها

کد خبر: 928426

رئیس جمهور الجزایر پس از نامزد شدن برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت که پس از انتخابات، اصلاح قانون اساسی این کشور به همه پرسی گذاشته خواهد شد.

اولین وعده انتخاباتی بوتفلیقه برای الجزایری‌ها

خبرگزاری فارس: «عبدالغنی زعلان» رئیس ستاد انتخاباتی «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهور الجزایر پس از آنکه برگه‌های نامزدی بوتفلیقه را تحویل شورای قانون اساسی این کشور داد، طی بیانیه‌ای درباره نامزدی بوتفلیقه برای پنجمین بار برای انتخابات ریاست جمهوری الجزایز اعلام کرد که از طریق همه‌پرسی اصلاحاتی در قانون اساسی این کشور انجام خواهد شد.

بوتفلیقه در این بیانیه اعلام کرد که مصمم است تا به مسئولیت تاریخی خود در تغییر ساختار نظام این کشور پایبند باشد و قانون اساسی جدید الجزایر «تولد دوباره جمهوریت» در این کشور خواهد بود و طی آن قانون انتخابات مورد بازدید قرار خواهد گرفت و نهادی مستقل اداره آن را برعهده خواهد داشت.

بوتفلیقه اعلام کرد در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود طی یک سال انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری برگزار خواهد کرد و در آن انتخابات نامزد نخواهد شد.

بوتفلیقه ۸۲ ساله که تاکنون چهار دوره متوالی ریاست جمهوری الجزایر را بر عهده داشته است، در آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی دچار سکته مغزی شد و برای درمان به پاریس سفر کرد.

وی بعد از بازگشت از فرانسه، در رسانه‌ها بر روی صندلی چرخدار رؤیت شده است. بوتفلیقه از آن زمان تاکنون، بار‌ها کشور را برای معاینات دوره‌ای به مقصد سوئیس و فرانسه ترک کرده است و به تازگی هم برای درمان به ژنو اعزام شده است.

مخالفان پنجمین نامزدی بوتفلیقه برای ریاست‌جمهوری می‌گویند که وی وضعیت جسمانی مناسبی ندارد و نباید در انتخابات ریاست جمهوری دور بعدی شرکت کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها