دیدار پمپئو و دیپلمات ارشد چینی در بحبوحه تشدید تنش‌ها

کد خبر: 1000981

وزیر خارجه آمریکا و یک دیپلمات ارشد چین امروز (چهارشنبه) نشستی دو جانبه را در ایالت هاوایی برگزار می‌کنند.

دیدار پمپئو و دیپلمات ارشد چینی در بحبوحه تشدید تنش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالیکه روابط میان واشنگتن و پکن در ماه‌های اخیر به شدت به تیرگی گراییده است، وزارت خارجه آمریکا از برگزاری نشست مهمی میان رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور و یک دیپلمات برجسته چینی خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور دیدار مهمی با یانگ جیچی، دیپلمات ارشد چین خواهد داشت. بنا به برنامه اعلام شده از سوی وزارت خارجه آمریکا، این دیدار ساعت ۹ صبح به وقت محلی در هونولولو، مرکز ایالت هاوایی برگزار خواهد شد.

اختلافات آمریکا و چین پس از دو سال تنش و جنگ تجاری و تعرفه ای، از ژانویه امسال و به دنبال همه گیری ویروس کرونا ابعاد دیگری به خود گرفته است. واشنگتن، پکن را متهم به پنهانکاری در خصوص اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا متهم می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار‌ها از لفظ ویروس چینی و ویروس ووهان برای اظهارنظر درباره ویروس کرونا استفاده کرد. مقامات آمریکا ادعای آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا را بار‌ها و بدون هیچ گونه ادله موثقی مطرح کردند. پیش بینی می‌شود شیوع ویروس کرونا از موضوعات مهم مورد بحث دیپلمات‌های آمریکا و چین در نشست امروز باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها