افشاگری «جان بولتون» درباره رویکرد ترامپ در قبال داعش

کد خبر: 1001308

«جان بولتون» درکتاب جدید خود به صراحت می‌نویسد که رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته در جریان یک گفتگو اظهار داشت که به بازگشت تروریست‌های داعش به خاک عراق اهمیتی نمی‌دهد.

افشاگری «جان بولتون» درباره رویکرد ترامپ در قبال داعش

خبرگزاری مهر: به نقل از اسپوتنیک، «جان بولتون» مشاور سابق و اخراج شده کاخ سفید در کتاب جدید خود با عنوان «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» می‌نویسد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سال گذشته در جریان یک گفتگو اظهار داشت که به بازگشت نیرو‌های داعش به خاک عراق اهمیتی نمی‌دهد.

در این کتاب که قرار است روز ۲۳ اُم ژوئن (دوم تیرماه) انتشار یابد، بولتون داستان گفتگویی با ترامپ را در ماه مه ۲۰۱۹ تعریف می‌کند که در آن پیرامون حضور نظامی آمریکا در عراق بحث می‌شود.

به نوشته بولتون، رئیس جمهور آمریکا در این بحث و گفتگو مطرح می‌کند که «چرا آن‌ها [نیرو‌های نظامی آمریکا]را خارج نکنیم؟ در سوریه، ما از شر داعش خلاص شدیم».

بولتون در ادامه می‌نویسد: «چیزی که بعد از آن شنیدم تکان دهنده بود، اما بطور واضح به خاطر می‌آورم که او گفت، "من اهمیتی نمی‌دهم که داعش به عراق برگردد"».

گفتنی است که گروه تروریستی داعش آخرین سنگر‌های خود در خاک عراق را در دسامبر ۲۰۱۷ و پس از سه سال درگیری در این کشور از دست داد. از سوی دیگر، ترامپ نسبت به خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از خاورمیانه در دوران ریاست جمهوری خود ابراز تمایل کرد. در اکتبر ۲۰۱۹ ترامپ دستور خروج تمام نیرو‌های نظامی در شمال سوریه را صادر کرد. پس از آن آمریکا در پایان فوریه ۲۰۲۰ توافق صلحی با طالبان امضا و اعلام کرد که نیرو‌های این کشور در حال خروج از افغانستان هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها