تعویق رزمایش بزرگ کره جنوبی و آمریکا قوت گرفت

کد خبر: 1006301

منابع مطلع از قوت گرفتن تعویق رزمایش بزرگی که قرار بود بین آمریکا و کره جنوبی برگزار شود، خبر دادند.

تعویق رزمایش بزرگ کره جنوبی و آمریکا قوت گرفت

خبرگزاری فارس: تعلیق رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا که قرار بود ماه آگوست (شهریور) سال جاری برگزار شود، قوت گرفت.

به نوشته روزنامه «کره هرالد» برخی منابع آگاه در این رابطه گفتند که به دلیل نگرانی‌های ناشی از شیوع کرونا، احتمال عدم برگزاری این رزمایش مشترک بین کره جنوبی و آمریکا وجود دارد.

یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی در این زمینه گفت، دو طرف درک مشترکی از برگزاری این رزمایش در ماه آگوست دارند، اما با توجه به همه گیری کرونا جای انعطاف وجود دارد.

این رزمایش قرار بود با حضور شمار زیادی از نیروی نظامی از سوی هر دو طرف برگزار شود. این رزمایش از آن لحاظ برای سئول حائز اهمیت بود که قصد داشت به طور آزمایشی برای نخستین بار از زمان جنگ کره در دهه 50 میلادی کنترل عملیات زمان جنگ را از آمریکا بگیرد.

یکی دیگر از مواردی که به برگزاری این رزمایش تاثیر می گذارد مذاکرات اتمی بین آمریکا و کره شمالی است. کره شمالی بارها از برگزاری رزمایش بین آمریکا و سئول انتقاد کرده و آن را گامی تنش‌زا خوانده است.

به گفته پیونگ یانگ، همانطور که طی مذاکرات میان کره شمالی و کره جنوبی وعده داده شد، نباید هیچ رزمایشی مشترکی با حضور نیروهای خارجی به بهانه پیشبرد صلح و رفاه در منطقه انجام گیرد. مانورهای مشترک میان نیروهای نظامی آمریکا و کره جنوبی از نگاه پیونگ‌یانگ اقدامات تحریک‌آمیز نظامی در نظر گرفته می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها