ادعای فرمانده سنتکام: ایران حادثه سایت نطنز را تلافی خواهد کرد

کد خبر: 1007813

فرمانده نیرو‌های تروریست آمریکا در خاورمیانه مدعی شد که ایران حادثه آتش سوزی در سایت نطنز را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

ادعای فرمانده سنتکام: ایران حادثه سایت نطنز را تلافی خواهد کرد

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از المصدر نیوز، ژنرال کنت مکنزی، فرماندهی نیرو‌های تروریست آمریکا در منطقه خاورمیانه مدعی شد ایران احتمالا اقدامات تلافی جویانه نسبت به حوادث اخیر در تاسیسات هسته‌ای و نظامی خود در نطنز و پارچین را مدنظر دارد.

ژنرال کنت مکنزی اوایل این هفته در مصاحبه‌ای با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست مدعی شد تجربه به من می‌گوید ایران این اقدامات را بی‌پاسخ نگذاشته و تلافی خواهد کرد.

پایگاه خبری میدل ایست آی مستقر در لندن اخیرا با استناد به برخی گزارش‌های خبری مدعی شد ایران، رژیم صهیونیستی و آمریکا را در پس حادثه آتش سوزی اخیر در سایت شهید احمدی روشن در نطنز می‌داند.

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به جوسازی رسانه‌ای هشدار داد که اگر تهران به این نتیجه برسد که عناصر خارجی در حادثه نطنز نقش داشته اند، با عواقبی روبرو خواهند شد.

کیوان خسروی، سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره حادثه اخیر در سایت هسته‌ای نطنز گفت: بررسی‌های فنی و امنیتی انجام شده از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط، علت وقوع حادثه در مجتمع هسته‌ای شهید احمدی روشن در نطنز را که بامداد پنجشنبه ۱۲ تیرماه به وقوع پیوست به صورت دقیق مشخص کرده است.

او با اشاره به حضور و فعالیت کارشناسان بخش‌های مختلف مسئول ارزیابی و رسیدگی به حادثه در سایت نطنز که از اولین ساعات وقوع این رخداد انجام شد، خاطرنشان کرد: فرضیه‌های مختلف در مورد علت این رخداد با واکاوی دقیق آثار، نحوه و میزان تخریب ایجاد شده بررسی و علت اصلی حادثه مشخص شده است.

خسروی افزود: به دلیل برخی ملاحظات امنیتی علت و چگونگی بروز این حادثه در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای به وقوع حادثه در یکی از سوله‌های در دست احداث مجتمع غنی‌سازی اورانیوم نطنز واکنش نشان داد و اعلام کرد هیچگونه مواد هسته‌ای و رادیو اکتیوی در محل حادثه مشاهده نشده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها