ترامپ: خودم اولین نفری هستم که واکسن کرونا را تزریق می‌کنم

کد خبر: 1008726

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه رفتار متناقض خود، این بار ژست فداکارانه گرفت و گفت در صورت درخواست مردم اولین نفری خواهد بود که واکسن تولید شده برای کرونا را تزریق می‌کند.

ترامپ: خودم اولین نفری هستم که واکسن کرونا را تزریق می‌کنم

باشگاه خبرنگاران: به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در اظهار نظر جدید خود این بار ژست فداکارانه به خود گرفت و گفت در صورتی که مردم آمریکا بخواهند خودش اولین کسی می‌شود که واکسن ویروس کرونا را که در این کشور در حال ساخت است، تزریق می‌کند.

ترامپ در این خصوص گفت اگر نفر اول تزریق کننده واکسن باشد و یا آخر در هر حالت مردم از او انتقاد خواهند کرد. او توضیح داد که اگر اولین نفر باشد گفته خواهد شد خودخواه است و اگر نفر آخر باشد می‌گویند به کارایی واکسن اعتمادی ندارد.

او که با فاکس نیوز مصاحبه می‌کرد سعی کرد این اظهارات را به فداکاری خود ربط دهد و گفت «اگر اولین نفر باشم می‌گویند خودخواه است و می‌خواهد اولین نفر باشد از سوی دیگر برخی خواهند گفت این کار بسیار شجاعانه است. با این حال، اگر آن‌ها از من بخواهند و فکر کنند این کار درست است من اولین نفری می‌شوم که واکسن کرونا را تزریق می‌کند.»

او در ادامه گفت بسیار مشتاق است دارو‌های تولید شده برای مقابله با ویروس کرونا را ببیند و از آن‌ها اطلاع پیدا کند.

این اظهارات ترامپ پس از آن بیان می‌شود که دولت آمریکا برای تولید ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا در شرکت دارویی «پی فیزر» با مشارکت یک شرکت دارویی آلمانی هزینه‌ای معادل ۱.۹۵ میلیارد دلار صرف کرده است. هرچند واکسن تولید شده در این دو شرکت نیاز به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا دارد و این واکسن در مراحل اولیه آزمایش انسانی می‌باشد.

ترامپ از زمان شیوع ویروس کرونا اظهارات متناقض و گاه بسیار عجیبی در خصوص آن داشته است. او در مرحله‌ای مردم را به خوردن مواد ضدعفونی کننده دعوت کرد، سپس پیشنهاد تزریق نور به داخل بدن مبتلایان را مطرح ساخت و پس از آن درمان کرونا را مصرف داروی بیماری مالاریا اعلام کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها