نیوزویک: «آبرامز» قبلاً در براندازی دولت ونزوئلا شکست خورده

کد خبر: 1012106

یک نشریه آمریکایی نوشته الیوت آبرامز در حالی به عنوان نماینده جدید دولت آمریکا در امور ایران معرفی می‌شود که سیاست او برای براندازی در ونزوئلا شکست خورده است.

نیوزویک: «آبرامز» قبلاً در براندازی دولت ونزوئلا شکست خورده

خبرگزاری تسنیم: یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشته «الیوت آبرامز» که قرار است پس از استعفای «برایان هوک»، مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا جانشین او شود در حالی این سمت را در دست می‌گیرد که قبلاً در براندازی دولت ونزوئلا شکست خورده است.

نشریه نیوزویک نوشته الیوت آبرامز در سیاست خود برای براندازی دولت ونزوئلا شکست خورد و اکنون او مسئول امور ایران خواهد شد.

نیوزویک نوشته است: «گزینه انتخابی رئیس‌جمهور ترامپ برای وادار کردن ایران به تغییر راهبرد از سمتش استعفا کرد. او این تصمیم را در بحبوحه شکست تلاش‌هایش برای تقویت دیپلماسی با دشمن دیرینه آمریکا گرفت. نماینده ویژه کاخ سفید برای ونزوئلا جای برایان هوک را خواهد گرفت.»

معرفی آبرامز به عنوان نماینده ویژه دولت آمریکا در ونزوئلا دو روز بعد از آن صورت گرفت که ترامپ اعلام کرد خوان گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد.

با این وجود، در ماه‌های بعد دولت ونزوئلا به ریاست «نیکلاس مادورو» در برابر تحریم‌های سنگین آمریکا و همچنین تلاش برای کودتا دوام آورد.

سیاست آبرامز در ونزوئلا برای براندازی دولت مادورو کاملاً شکست خورده است. کریس مورفی، سناتور آمریکایی در یک جلسه استماع روز سه‌شنبه به آبرامز گفت: «باید به صراحت بگوییم که سیاست ما در قبال ونزوئلا ظرف یک سال و نیم گذشته فاجعه‌ای تمام‌عیار بوده است. اگر در این خصوص صادقانه حرف نزنیم نمی‌توانیم اشتباهاتمان را جبران کنیم.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها