اقدامات جدید ترامپ به بهانه مقابله با شیوع کرونا

کد خبر: 1012924

دولت ترامپ در حال بررسی طرحی است که بر اساس آن ورود شهروندان آمریکایی و ساکنان مقیم آمریکا که مظنون به ابتلا به ویروس کرونا هستند، ممنوع خواهد شد.

اقدامات جدید ترامپ به بهانه مقابله با شیوع کرونا

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی تایید کرده است که دولت ترامپ در حال بررسی طرحی است تا از ورود شهروندان آمریکایی مظنون به ابتلا به ویروس کرونا به این کشور جلوگیری کند.

این مقام آمریکایی گفت: پیش نویس این قانون که هنوز نهایی نشده و احتمال تغییر آن وجود دارد، به دولت اجازه خواهد داد تا مانع از ورود افرادی به خاک آمریکا شود که به ویروس کرونا یا سایر بیماری‌ها مبتلا هستند.

ترامپ از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون محدودیت‌های مهاجرتی زیادی را وضع کرده است. وی برخی قوانین در خصوص مهاجرت قانونی را به حالت تعلیق درآورده و به مقام‌های مرزی اجازه داده است تا مهاجران را در مرز‌های این کشور بدون طی مراحل قانونی، اخراج کنند.

رویترز در ماه می‌گزارش داد که مقام‌های دولت آمریکا به شدت نگران آن هستند که در صورت شیوع سریع ویروس کرونا در مکزیک، شهروندان دو تابعیتی مکزیکی-آمریکایی قصد ورود به خاک ایالات متحده را داشته باشند.

آمریکا بالاترین تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا را در بین کشور‌های جهان دارد. تاکنون بیش از ۵ میلیون نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۱۶۲ هزار نفر نیز قربانی شده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها