ادعای تکراری وزیر خارجه آمریکا درباره ایران

کد خبر: 1013845

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا تمدید نشدن تحریم تسلیحاتی ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل را اشتباهی بزرگ خواند.

ادعای تکراری وزیر خارجه آمریکا درباره ایران

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از اسکای نیوز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعا‌های پیشین خود گفت عدم تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از سوی شورای امنیت، اشتباهی بزرگ محسوب می‌شود.

مایک پمپئو گفت: شکست شورای امنیت در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اشتباهی بزرگ بود.

او همچنین با اشاره به توافق عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی مدعی شد: توافق امارات و اسرائیل فرصتی برای تقویت صلح در منطقه است.

مایک پمپئو پیشتر نیز در سخنانی مدعی شده بود به تلاش برای جبران اشتباه شورای امنیت سازمان ملل ادامه می‌دهد. وزیر خارجه آمریکا با یادآوری شکست سنگین طرح چند ماهه کشورش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، از آن به عنوان اشتباهی یاد کرده بود که جبران خواهد شد.

او در حساب توییتری خود نوشته بود: امروز شورای امنیت نتوانست ایران را (برای اقداماتش) پاسخگو کند. این (شکست قطعنامه آمریکا) بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان را قادر به خرید و فروش سلاح‌های مهلک کرد و خواست کشور‌های خاورمیانه را نادیده گرفت. آمریکا کماکان به تلاش برای جبران این اشتباه ادامه خواهد داد.

گفتنی است پس از تلاش‌های فراوان آمریکا برای تصویب پیش نویس قطعنامه‌ای به منظور تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران، تصویب این قطعنامه ناکام ماند. بر این اساس، تنها کشور دومینیکن و آمریکا به این قطعنامه رای مثبت دادند.

یازده کشور عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای ممتنع دادند. همچنین چین و روسیه با مخالفت خود، این قطعنامه را وتو کردند. این قطعنامه برای تصویب نیازمند ۹ رای موافق اعضا و عدم مخالفت ۵ عضو دائم شورای امنیت شامل روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آمریکا بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها