دیدار معاون لاوروف با مدیر کل آژانس اتمی درباره ایران

کد خبر: 1014669

معاون وزیر خارجه روسیه و مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه با یکدیگر دیدار کرده و درباره مسائل مختلف از جمله ایران گفت‌وگو کردند.

دیدار معاون لاوروف با مدیر کل آژانس اتمی درباره ایران

خبرگزاری فارس: «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش روز سه‌شنبه از دیدار «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه با «رافائل ماریانو گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «سرکئی ریابکوف امروز با رافائل گروسی دیدار کرد. آنها مذاکرات مثبت و ثمربخشی درباره موضوعات مربوط به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتند.»

اولیانوف اضافه کرد: «تمرکز ویژه ریابکوف و گروسی در این دیدار درباره فعالیت‌های راستی‌آزمایی آژانس درباره ایران بوده است.»

پس از امضای توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی در سال 2015، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وظیفه راستی‌آزمایی پایبندی ایران به تعهدات خود ذیل برجام را بر عهده داشته است.

پس از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت سال 1397،‌ ایران تا یک سال پس از آن نیز همچنان به محدودیت‌های در نظر گرفته شده در برجام پایبند بود این در حالی بود که دولت آمریکا بعد از خروج برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران روی آورد.

ترامپ وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها