ژست بشردوستانه نماینده آمریکا صدای همه را درآورد +عکس

کد خبر: 1016365

«ژست بشردوستانه» کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل و تضاد حرف و عمل این کشور، روزنامه‌نگاران و تحلیلگران فعال در توییتر را به واکنش تمسخرآمیز واداشت.

ژست بشردوستانه نماینده آمریکا صدای همه را درآورد +عکس

خبرگزاری فارس: تلاش‌های «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل برای بزک کردن اقدامات ضد ایرانی واشنگتن با ادعا‌های بشردوستانه بازخوردی تمسخرآمیز داشت و بسیاری از ناظران به وی یادآوری کردند حرف و عمل آمریکا با یکدیگر منطبق نیست.

کرافت در حمایت از تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، در ژستی بشردوستانه روز سه‌شنبه در توییتر نوشت: ایالات متحده مردم ایران یا منطقه را رها نخواهد کرد.

وی در ادامه به اتهام‌زنی پرداخت و ادعا کرد: «ما هرگز به ایران، حامی شماره یک تروریسم در جهان اجازه نخواهیم داد آزادانه سلاح‌های جنگی خرید و فروش کند.» او در ادامه، در واکنش به انزوای دوباره آمریکا بعد از اعلام نظر رئیس شورای امنیت در خصوص تلاش واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌های ایران، مدعی شد اکثریت مخالف شورای امنیت با تروریست‌ها همراه شده‌اند.

بعد از این توییت، کاربران توییتر گفتند که این اظهارات با مداخلات نظامی واشنگتن در منطقه خاورمیانه، خیانت این کشور به متحدانش و مجتمع نظامی صنعتی آمریکا سازگاری ندارد.

یکی از کاربران با اشاره به فشاری که تحریم‌های آمریکا به مردم ایران در دوران همه‌گیری کرونا وارد کرده، به کرافت یادآوری کرد که آمریکا به خواست خود به کشور‌های مستقل حمله می‌کند و بزرگترین فروشنده سلاح‌های جنگی به منطقه است.

یک کاربر دیگر از مسدود شدن کمک‌های پزشکی به ایران در نتیجه اقدامات آمریکا و این که کشوری دیگر باید برای کمک به دستیابی ایران به اقلام بشردوستانه واسطه‌گری کند، نوشت.

«گرت پورتر»، روزنامه‌نگار و نویسنده و تحلیلگر مسائل امنیتی در آمریکا هم گفت که آمریکا در حالی خواستار فشار بر ایران به دلیل عدم تعهد کامل به مفاد برجام است که این توافق را در سال ۲۰۱۸ ترک کرد.

پورتر نوشت: دولت ترامپ در حال نشان دادن اوج الگوی تاریخی رفتار استکباری آمریکا در قبال توافقات بین‌المللی است.

تمسخر ادعا‌های بشردوستانه نماینده آمریکا +عکس

به گزارش شبکه روسی «آرتی»، «مارک لئون گولدبرگ» خبرنگار حوزه سازمان ملل هم در انتقاد از سخنان نماینده آمریکا گفت که او به متحدان این کشور به این دلیل که به اندازه کافی علیه ایران جنگ‌طلب نیستند، اعتراض می‌کند.

گولدبرگ نوشت: نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌گوید بریتانیا، آلمان و بلژیک حامی تروریسم هستند.

تمسخر ادعا‌های بشردوستانه نماینده آمریکا +عکس

عصبانیت کرافت بعد از آن بود که «دیان دجانی»، رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه ضمن اشاره به عدم اجماع نظر در این شورا در خصوص طرح آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران گفت که این شورا در جایگاهی نیست که اقدام بیشتری درباره درخواست آمریکا انجام دهد.

رئیس شورای امنیت در پاسخ به پرسش نمایندگان روسیه و چین برای اعلام موضع درباره درخواست آمریکا برای پیشبرد مکانیسم بازگشت تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرد این شورا در جایگاهی نیست که اقدامات بیشتری در این خصوص انجام دهد.

کلی کرافت، نماینده آمریکا با عصبانیت به اظهارات رئیس شورای امنیت واکنش نشان داد. او گفت: «اجازه بدهید این را بسیار بسیار روشن بگویم: دولت ترامپ هیچ بیمی از اینکه در این ماجرا همراهان چندانی نداشته باشد ندارد.»

وی ادعا کرد: «فقط از این بابت متأسفم که دیگر اعضای شورا راهشان را گم کرده‌اند و اکنون با تروریست‌ها همراه شده‌اند.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها