ترامپ: با وجود همه لابی‌گری‌ها سفارتمان را به قدس انتقال دادم

کد خبر: 1019547

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد با وجود همه لابی‌گری‌ها به وعده‌اش برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اصلی رژیم اشغالگر صهیونیستی عمل کرده و سفارت آمریکا را به آنجا منتقل کرده است.

ترامپ: با وجود همه لابی‌گری‌ها سفارتمان را به قدس انتقال دادم

باشگاه خبرنگاران جوان: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در جمع هوادارانش در شهر فریلند ایالت میشیگان با اعلام اینکه با وجود همه لابی‌گری‌ها تصمیم گرفت سفارت آمریکا را به قدس اشغالی منتقل کند، گفت: من به وعده‌ام برای به رسمیت شناختن اورشلیم (قدس) به عنوان پایتخت اصلی اسرائیل عمل کردم و سفارتمان را به آنجا منتقل کردم.

دونالد ترامپ افزود: وقتی می‌خواستم این کار را انجام دهم، همه علیه آن لابی‌گری می‌کردند و می‌گفتند لطفاً این کار را انجام نده. اما من گفتم باید این کار را انجام بدهیم.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: وقتی حرفش مطرح شد که می‌خواهم این کار را انجام بدهم، هر رئیس‌جمهور، پادشاه و نخست‌وزیری با من تماس می‌گرفت. من همان‌کاری را کردم که گاهی در تجارت انجام می‌دهیم. گفتم وقتی پادشاهی یا کسی تماس می‌گیرد به آن‌ها بگو چند روز دیگر خودم تماس می‌گیرم. به کسانی که تماس می‌گرفتند گفته می‌شد متاسفم قربان، الان نمی‌توانند صحبت کنند؛ چهارشنبه با شما تماس می‌گیرند. بعد من سه‌شنبه اعلام کردم که پایتخت را منتقل می‌کنم.

این در حالی است که سازمان ملل نیز با وجود مخالفت‌ها و محکومیت‌های بین‌المللی با ۱۲۸ رای موافق و ۹ رای مخالف قطعنامه‌ای را در محکومیت آن به تصویب رساند.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از این سخنرانی بار دیگر با تمجید از تصمیم خود برای خروج از برجام مدعی شد: من از توافق فاجعه‌بار هسته‌ای دولت قبلی با ایران خارج شدم. ۱۵۰ میلیارد دلار پول و ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد به ایران دادیم.

پیش از این نیز مایک پنس، معاون دونالد ترامپ مدعی شد در حالی که دولت قبلی آمریکا برای ایران بسته‌های پول نقد می‌فرستاد، این کشور بعد از خروج از توافق هسته‌ای ایران شدیدترین تحریم‌ها را علیه کشورمان اعمال کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها