توصیه عجیب داماد ترامپ به مسلمانان

کد خبر: 1019800

مشاور ارشد کاخ سفید و داماد دونالد ترامپ اعلام کرد، توافق عادی سازی که بین امارات و بحرین و اسرائیل به دست آمده زمینه را برای کشورهای اسلامی فراهم می‌کند تا منافع ملی‌شان را فرای منافع فلسطینی‌ها قرار دهند.

توصیه عجیب داماد ترامپ به مسلمانان

خبرگزاری ایسنا: به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و مشاور ارشد او در پی اعلام توافق بحرین و اسرائیل در بازارگرمی برای عادی سازی روابط اسرائیل با همسایگان عربش و دور زدن مساله فلسطین گفت: برقراری این روابط دیپلماتیک منجر به کاهش میزان تنش در جهان اسلام شده و به مردم این کشورها اجازه خواهد داد مساله فلسطین را از منافع ملی‌ و سیاست خارجی‌شان جدا کنند و بر اولویت‌های داخلی‌شان متمرکز شوند.

او اشاره کرد: وجود ماده‌ای در دو توافقنامه اسرائیل با امارات و بحرین و نیز طرح صلح آمریکا موسوم به "معامله قرن" دربرگیرنده تعهد اسرائیل به دادن مجوز حضور مسلمانان در مسجد الاقصی و اقامه نماز در این مسجد است.

کوشنر کسانی که آنها را "تندروها" خواند مسؤول "خدشه دار" کردن مساله تسلط اسرائیل بر مسجد الاقصی با هدف اشاعه انزجار و تفرقه بین مردم دانست.

داماد ترامپ، حمد بن عیسی بن سلمان آل خلیفه، پادشاه بحرین را "یاری‌گر واقعی سازش در منطقه" توصیف کرد و افزود: در جریان سفر به منامه در سال گذشته میلادی یک نسخه از تورات را اهدا کرده بودم.

او باز هم مدعی شد، کشورهای بسیاری مبادرت به بررسی نحوه اقدام بیشتر برای وضعیت بهتر شهروندانشان می‌کنند و این‌که تمام کشورهای خاورمیانه به عادی سازی روابط با اسرائیل روی آورند، امری حتمی است!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها