آمادگی آمریکا برای میانجی‌گری میان کابل و طالبان

کد خبر: 1023883

سرپرست سفارت آمریکا در کابل از آمادگی کشورش برای ایفای نقش میانجی‌گری در صورت درخواست طالبان و دولت افغانستان، در روند گفت‌وگوهای صلح خبر داد.

آمادگی آمریکا برای میانجی‌گری میان کابل و طالبان

خبرگزاری فارس: «راس ویلسن»، سرپرست سفارت آمریکا در کابل گفت که اگر دولت افغانستان و طالبان در روند گفت‌وگوهای صلح از آمریکا درخواست همکاری کنند، واشنگتن آماده میانجیگری است.

ویلسن امروز پنج‌شنبه ۱۰ مهرماه در کابل گفت کشورش آماده است که در صورت درخواست طالبان و دولت افغانستان، در روند گفت‌وگوهای صلح همکاری کند.

وی افزود: این نظر ما و سایر کشورهایی است که به روند صلح در افغانستان کمک می‌کنند که رسیدن به صلح مربوط دو طرف است. ما و سایر کشورها آماده همکاری هستیم. ما علاقه‌مند به تحمیل دیدگاه‌های خود در این روند نیستیم و از تصمیم‌هایی که در میز گفت‌وگو گرفته می‌شود پشتیبانی می‌کنیم.

با گذشت سه هفته از آغاز گفت‌وگوهای دولت افغانستان و طالبان در قطر، هنوز دو طرف بر سر شیوه گفت‌وگوها به توافق نرسیده‌اند.

از سویی دیگر نیز، پارلمان اتحادیه اروپا بار دیگر با نکوهش افزایش خشونت در افغانستان، خواهان برقراری آتش‌بسِ فوری و دایمی شده است.

در بیانیه‌ این نهاد همچنین تاکید شده است که گفت‌وگوهای صلح باید فراگیر و به رهبری و مالکیت افغان‌ها باشد.

در همین حال، شماری از جریان‌های سیاسی و اعضای مجلس نمایندگان افغانستان می‌گویند که پافشاری طالبان بر ادامه‌ جنگ، فرصت کنونی برای صلح را از بین خواهد برد.

شماری هم تاکید دارند که برای جلوگیری از بدل شدن افغانستان به میدان جنگ رقابتی کشورهای منطقه، باید یک اجماع قوی به وجود آید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها