نخست‌وزیر انگلیس: تعهد ما به امنیت اسرائیل تزلزل‌ناپذیر است

کد خبر: 1025378

نخست‌وزیر انگلیس ضمن تأکید بر تعهد کشورش نسبت به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی، درخصوص عادی‌سازی دیگر کشورهای منطقه با این رژیم ابراز امیدواری کرد.

نخست‌وزیر انگلیس: تعهد ما به امنیت اسرائیل تزلزل‌ناپذیر است

خبرگزاری فارس: «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه در بیانیه‌ای بر تعهد کشورش نسبت به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی تأکید و درخصوص پیوستن کشورهای دیگر منطقه به عادی سازی روابط با این رژیم ابراز امیدواری کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، جانسون با ارسال بیانیه‌ای به «سازمان محافظه‌کاران دوستدار اسرائیل» اعلام کرد: «تا زمانی که من نخست‌وزیر هستم تعهد ما نسبت به امنیت اسرائیل تزلزل ناپذیر است».

او در این بیانیه با حمایت از عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و دو کشور امارات متحده عربی و بحرین نوشت: «با وجود چالش‌های موجود، شنیدن خبر عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و دو دوست بزرگ دیگر انگلیس بسیار دلگرم کننده است».

جانسون همچنین ابراز امیدواری کرد کشورهای بیشتری به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بپردازند و وعده داد با خروج کشورش از اتحادیه اروپا، روابط لندن و تل‌آویو به خصوص در بخش اقتصادی و مبارزه با ویروس کرونا بیش از پیش تقویت خواهند شد.

دولت انگلیس علاوه بر حمایت همه جانبه از رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی، از حامیان عمده دیگر کشورهای ناقض حقوق بشر در منطقه از جمله عربستان سعودی به شمار می‌رود.

در گزارش جدید دولت انگلیس آمده است ارزش کل صادرات تسلیحاتی این کشور از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ به ۸۶ میلیارد پوند می‌رسد که ۶۰ درصد از آن به کشورهای غرب آسیا اختصاص داشته است. عربستان سعودی در این بین بزرگترین خریدار این تسلیحات به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها