دستور عجیب نخست وزیر کانادا برای پایان انتخابات آمریکا

کد خبر: 1025428

نخست وزیر کانادا می‌گوید که به دولت این کشور دستور داده تا خود را برای آشفتگی‌های احتمالی بعد از انتخابات آمریکا آماده کند.

دستور عجیب نخست وزیر کانادا برای پایان انتخابات آمریکا

باشگاه خبرنگاران جوان: «جاستین ترودو» طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران گفته که این کشور برای آشفتگی‌های احتمالی بعد از انتخابات آمریکا آماده می‌شود.

نخست وزیر کانادا ضمن ابراز امیدواری درباره «انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و نتایجی شفاف» از انتخابات آمریکا، تاکید کرد که به دولت خود دستور داده تا برای برای آشفتگی‌های احتمالی آماده شوند.

ترودو به خبرنگاران گفت که به دولت خود دستور داده تا برای همه احتمالات آماده شوند، اما درباره اینکه چه آمادگی‌هایی در دستور کار است توضیحی ارائه نداد.

وی افزود: مطمئنا همه ما برای یک انتقال آرام قدرت و یا نتیجه شفاف از انتخابات آمریکا، مانند بسیاری از مردم جهان امیدواریم، اما اگر شفافیت کمتر باشد احتمال برخی آشفتگی‌ها وجود دارد و ضروری است که ما برای هر نتیجه‌ای آماده شویم.

ترودو گفت: مردم کانادا از دولت خود انتظار آماده‎سازی دارند و ما مطمئنا در این باره تامل می‌کنیم. البته آنچه که بعد از انتخابات در آمریکا روی می‌دهد بر روی کانادا تاثیر خواهد داشت، اما وظیفه ما آماده شدن برای تمامی سناریو هاست.

دموکرات‌ها مدتهاست نسبت به امتناع ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات در صورت شکست ابراز نگرانی می‌کنند. اولین بار هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ نسبت به این موضوع هشدار داد.

رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تعهدش به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات گفت: «خواهیم دید چه اتفاقی رخ خواهد داد.» ترامپ همچنین در جمع هوادارانش اظهار کرد: ما برنده می‌شویم، نمی‌بازیم مگر اینکه تقلب کنند، نمی‌توانیم اجازه دهیم تقلب کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها