مظلوم نمایی یا جلب ترحم در آستانه انتخابات/ترامپ می خواهد خودش را سوپرمن معرفی کند

کد خبر: 1025485

ترامپ کمتر از 4 روز در بیمارستان اقامت داشت و البته به شکلی رفتار می کرد که مدعی بود همچنان به وظایف عادی خودش به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده مشغول است. کاخ سفید تصاویری پخش می کرد از او که پرونده ها در مقابلش است و برگه ها را امضا می کند اما پس از بزرگ مردن تصاویر مشخص شد برگه ها سفید بود.

مظلوم نمایی یا جلب ترحم در آستانه انتخابات/ترامپ می خواهد خودش را سوپرمن معرفی کند

سرویس بین الملل فردا: عبد الباری عطوان - دونالدو ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده به سوژه ای برای تمسخر مبدل شده آن هم در تفاوت دیدگاه دو گروه که اقلیت ادعای او در ابتلای واقعی به کرونا را باور کرده اند و اکثریت می گویند او دروغ گفته هرچند این جدال همچنان ادامه دارد.

ترامپ کمتر از 4 روز در بیمارستان اقامت داشت و البته به شکلی رفتار می کرد که مدعی بود همچنان به وظایف عادی خودش به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده مشغول است. کاخ سفید تصاویری پخش می کرد از او که پرونده ها در مقابلش است و برگه ها را امضا می کند اما پس از بزرگ مردن تصاویر مشخص شد برگه ها سفید بود.

اکثریت که ما هم در بین آنها هستیم باور دارد ماجرای کرونا نمایش انتخاباتی دیگری است که از چند هفته قبل طراحی شده بود تا ترامپ برای جمع کردن رای از طبقه متوسط جلب ترحم کند و البته پس از آن چهره قهرمانی را بگیرد که ویروس ملعون را شکست داده و با قدرتی بیش از گذشته به میدان بازمی گردد البته با دروغی تازه که به مجموع بیش از سه هزار دروغ قبلی اضافه می شود و حدود یک سوم این دروغ ها در خصوص موضوع کرونا بوده است. من تقریبا شش ماه پیش به کرونا مبتلا شدم در سفری که به مادرید داشتم. حداقل 10 روز را در بستر بیماری سپری کردم و وضعیت بسیار بدی داشتم. عوارض بیماری چندان شدید نبود و دچار عفونت ریه یا حتی مشکلات تنفسی نشدم اما بالا رفتن درجه حرارت بدن بسیار آزار دهنده بود. در خانه ماندم و به بیمارستان نرفتم هرچند سن من به مراتب از ترامپ کمتر است. شاید بعضی ها بخواهند بگویند من مثل ترامپ رئیس جمهور یک دولت بزرگ نیستم و کادری توانمند و حرفه ای از بهترین پزشکان را در اختیار ندارم که البته حرف درستی است. اما برویس جانسون نخست وزیر بریتانیای کبیر هم که تقریبا 20 سال از ترامپ کوچ تر است حدود دو هفته در بخش مراقبت ویژه بستری بود و شرایط او برای بازگشت به کار تقریبا بعد از سه هفته عادی شد هرچند هنوز ضعف در او دیده می شد.

رئیس جمهور ترامپ می خواد خودش را به عنوان سوپرمن معرفی کند که توانسته از ویروس بگذرد و می تواند همه ویروس های روی کره زمین را شکست بدهد. برای همین اولین کاری که بعد از ترک بیمارستان کرد برداشتن ماسک مثل قهرمانان هالیوودی بود. او همچنین از آمریکایی ها دعوت کرد از خانه های خودشان خارج شوند و بدون ترس زندگی عادی خودشان را دنبال کنند. ترامپ همچنین در توئیتر گفت:از این ویروس نترسید چون شما آن را شکست می دهید. ما بهترین داروهای جهان را در اختیار داریم.

اما چطور این ویروس می تواند ترسناک نباشد آنطور که ترامپ می گوید در حالی که بیش از 200 هزار آمریکایی را کشته و اقتصاد این کشور را تا کنون نابود کرده و موجب بیکاری بیش از 40 میلیون آمریکایی شده همچنین این ارقام در حال رشد است. آیا این مرد صلاحیت رهبری آمریکا را دارد و مستحق پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی است؟ قبل از نوشتن این مقاله با یک دوست پزشک عرب تماس گرفتم که در هاروارد فارغ التحصیل شده و از او در این مورد پرسیدم که گفت:اخبار در خصوص ابتلای ترامپ به کرونا عجیب است و تا امروز کسی موردی را ندیده که در چهار روز بهبود یابد و بیمار باید تا پایان کامل بیماری بستری بماند.

ما نمی تواند به اطلاعاتی که تیم پزشکی ترامپ منتشر می کند اطمینان کنیم چرا که بعید نیست این اطلاعات ساختگی باشد. اگر یک روز کالین پاول وزیر امور خارجه آمریکا مقابل دوربین های تلویزیونی ظاهر شد وشیشه هایی را نشان داد که مدعی شد حاوی مواد بیولوژیک و شیمیایی است که در کارگاه های صدام ساخته شده اما چندی بعد آمد و عذرخواهی کرد و مدعی شد که سازمان جاسوسی آمریکا او را گمراه کرده چرا بعید بدانیم که اینبار تیم پزشکی ترامپ دروغ می گوید.

ترامپ تنها یک رهبر شکست خورده نیست بلکه او حتی یک بازیگر ناکارآمد است و در ماه های آینده میزان جهالت و دروغگویی هایش بیشتر مشخص خواهد شد. او چه پیروز شود و چه ببازد شاهد نمایش های بین المللی بیشتری در آینده خواهیم بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها