آمریکا به دنبال فروش سلاح به تایوان

کد خبر: 1026172

منابع مطلع از تقاضای کاخ سفید از کنگره برای فروش سه بسته نظامی به تایوان خبر دادند.

آمریکا به دنبال فروش سلاح به تایوان

خبرگزاری فارس: منابع خبری دوشنبه شب به وقت تهران از تقاضای کاخ سفید از کنگره برای تصویب فروش سه بسته نظامی ویژه به تایوان خبر دادند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع مطلع نوشت که کاخ سفید در روزهای گذشته از کنگره خواسته تا با فروش سه بسته نظامی جداگانه به تایوان موافقت شود. به گفته منابع مطلع، وزارت خارجه آمریکا نیز در زمینه فروش حسگرهای جنگنده «اف-۱۶»، موشک‌های پیشرفته «اسلمر» ویژه حمله به اهداف دریایی و راکت‌های «هیمراس» مکاتباتی با کنگره انجام داده است.

پیشتر نیز چهار مقام مطلع فاش کردند که آمریکا قصد دارد هفت نوع سلاح و سامانه‌های نظامی از جمله مین، موشک کروز و رادار به تایوان بفروشد.

دولت چین طبق اصل چین واحد، تایوان را بخشی از سرزمین واحد چین و مواضع آمریکایی‌ها در قبال روابط با تایوان و فروش تسلیحات را مغایر با این اصل می‌داند. دولت‌های آمریکایی از سال ۱۹۷۹ روابط خود با تایوان را قطع کردند و اعلام کردند که به اصل چین واحد پایبند هستند اما طی سال‌های اخیر به اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات به تایوان دست زده‌اند.

تایوان در بحبوحه تنش با چین اخیرا قرارداد خرید تعدادی جنگنده «اف-۱۶ » از آمریکا منعقد کرد. یک مقام آگاه در این باره گفت این قرارداد ۶۲ میلیارد دلاری ۱۰ ساله با شرکت «لاکهید مارتین» آمریکاست. گفته می‌شود شمار این جنگنده‌ها ۶۶ فروند است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها