پامپئو: ایران امنیت عربستان سعودی را به خطر می‌اندازد

کد خبر: 1026562

وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای سعودی خود مدعی شد که سیاست‌های منطقه‌ای ایران امنیت عربستان سعودی و دیگر کشورهای منطقه را تهدید می‌کند.

پامپئو: ایران امنیت عربستان سعودی را به خطر می‌اندازد

خبرگزاری تسنیم: مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با همتای سعودی خود «فیصل بن فرحان»، جمهوری اسلامی ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه خلیج فارس و تهدید امنیت عربستان و دیگر کشورهای منطقه متهم کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود علیه ایران اظهار داشت: «بر هیچ‌کس پوشیده نیست که رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران امنیت عربستان سعودی را به خطر می‌اندازد و تجارت جهانی را دچار اختلال می‌کند.»

وی در ادامه مدعی شد: «حوثی‌ها همچنان به بمباران قلمرو عربستان سعودی با استفاده از راکت‌ها، پهپادها و دیگر فناوری‌های مرگباری که از سوی ایران تأمین می‌شود، ادامه می‌دهند.»

پامپئو در خصوص محتوای گفتگوهای امروزش با وزیر خارجه سعودی نیز گفت: «امروز ما بار دیگر تعهد خود به مقابله با رفتارهای شرورانه ایران و تهدیدهای این کشور علیه رفاه و آسایس منطقه و همچنین امنیت مردم آمریکا اعلام کردیم. ایالات متحده از برنامه مستحکم فروش سلاح به عربستان سعودی و کمک به این کشور در راستای تأمین امنیت شهروندانش حمایت می‌کند.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها