ادعای آمریکا درباره احتمال دخالت کره شمالی در انتخابات ۳ نوامبر

کد خبر: 1029950

مرکز ملی ضد جاسوسی و امنیتی آمریکا در گزارشی مدعی شد کره شمالی به دنبال حمله سایبری به زیرساخت‌های رایانه‌ای سامانه اخذ رای در آمریکاست.

ادعای آمریکا درباره احتمال دخالت کره شمالی در انتخابات ۳ نوامبر

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از پایگاه خبری اکسپرس، در گزارشی که در ماه اوت توسط مرکز ملی ضد جاسوسی و امنیتی آمریکا (NCSC) تهیه شد، ادعا شده است که کره شمالی درصدد دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

«ویلیام ایوانینا» مدیر مرکز ضد جاسوسی و امنیت ملی آمریکا مدعی شد کره شمالی ممکن است تلاش کند در رقابت انتخاباتی بین جو بایدن، نامزد دموکرات و دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه دخالت کند. وی گفت: برخی کشور‌های خارجی سعی دارند با دخالت در انتخابات آمریکا نامزد مورد نظر خود را به پیروزی برسانند.

این مقام افزود: کشور‌های زیادی هستند که به دنبال چنین دخالت‌هایی نیستند، اما ترسی که وجود دارد این است که کره شمالی ممکن است قصد حمله به زیرساخت‌های رایانه‌ای سامانه اخذ رای در آمریکا را داشته باشد.

«سونگ یون لی» کارشناس کره شمالی از بنیاد «کیم کو کره»، معتقد است که کیم جونگ اون، رهبر کره در انتخابات آمریکا بدون شک از تیم هکر‌های خود استفاده خواهد کرد.

وی در گفتگو با فاکس نیوز مدعی شد: کره شمالی نهایت تلاش خود را می‌کند تا جایی که بتواند سعی می‌کند به سیستم انتخابات آمریکا آسیب برساند.

این مقام اذعان کرد توانایی‌های سایبری کره شمالی یکی از بهترین‌های جهان است و مدعی شد جای تعجب است اگر کره شمالی توانایی‌های خود را در طول انتخابات آزمایش نکند.

پروفسور «آندری لانکوف» از دانشگاه «کوکمین» کره جنوبی اظهار داشت پیروزی دونالد ترامپ با وجود توقف مذاکرات بین دو طرف، بهترین سناریو توسط کره شمالی در نظر گرفته شده است.

وی در کنفرانس «کارنگی» در مورد شبه جزیره کره گفت: "کره شمالی ترجیح می‌دهد دونالد ترامپ رئیس جمهور بعدی آمریکا شود. با این حال، آن‌ها مجبور خواهند بود با تحریم‌ها مقابله کنند خواه اینکه بایدن رئیس جمهور باشد یا ترامپ."

او گفت: کره شمالی امیدوار است که دونالد ترامپ معامله‌ای را بپذیرد که در آن کره شمالی به عنوان یک کشور هسته‌ای واقعی پذیرفته شود.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید گفته بود «من رابطه بسیار خوبی با کیم جونگ اون دارم.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها