ترامپ نتیجه نظرسنجی‌های انتخاباتی را رد کرد

کد خبر: 1030424

رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در جمع هوادارانش نتیجه نظرسنجی‌های انتخاباتی را رد کرد.

ترامپ نتیجه نظرسنجی‌های انتخاباتی را رد کرد

خبرگزاری فارس:«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با رد نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی گفت که وضعیت خوبی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد دولت او به جای «جنگ‌های بی‌پایان در خاورمیانه» به این منطقه صلح آورده است.

ترامپ گفت که او حاکمیت اسرائیل بر جولان را به رسمیت شناخته و سفارت آمریکا را به اورشلیم (بیت‌المقدس) منتقل کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش گفت چنانچه رقیبش «جو بایدن» در انتخابات به پیروزی برسد مالیات‌ها را افزایش خواهد داد.

ترامپ مدعی شد چنانچه او در انتخابات به پیروزی نرسیده بود چین از لحاظ اقتصادی آمریکا را پشت سر می‌گذاشت.

او گفت: «ورود چین به سازمان تجارت جهانی این کشور را به یک قدرت اقتصادی بزرگ تبدیل کرد. آنها داشتند به ما می‌رسیدند.»

ترامپ در ادامه گفت: «اما اگر آدم باهوشی سر کار باشد، آنها هیچ‌وقت بهخ شما نخواهند رسید. ابداً نمی‌توانند به شما برسند. اگر تاریخ را مطالعه کنید ۱۰ سال قبل گفته می‌شد که آنها سال ۲۰۱۹ به ما خواهند رسید و اگر من سر کار نیومده بودم آنها از لحاظ اقتصادی به ما می‌رسیدند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش به دفاع از عملکرد خود در مدیریت ویروس کرونا پرداخت و گفت که جان ۲ میلیون نفر را نجات داده است. ترامپ گفت مدل‌سازی‌های انجام‌شده مرگ ۲.۲ میلیون نفر بر اثر کرونا را پیش‌بینی کرده بودند.

ترامپ خواستار شرکت هرچه بیشتر مردم در رأ‌ی‌گیری زودهنگام شد رئیس جمهور آمریکا از مردم در چهار ایالت این کشور خواست در رأی‌گیری پیش از موعد شرکت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با ارسال پیامی در صفحه توئیتر خود خطاب به آمریکایی‌ها نوشت: تا زمانیکه من رئیس جمهور باشم، اوضاع نبراسکا، میشیگان، مینه سوتا و اوهایو دوباره بهبود خواهد یافت و بهتر از هر زمان دیگری در گذشته خواهد شد!

ترامپ افزود، مراکز رأی گیری پیش از موعد امروز در این ایالت‌های بزرگ بسته می‌شود و ما نیاز داریم که شما بیرون بروید و رأی دهید!

تا روز دوشنبه شمار افرادی که رای خود را پیش از تاریخ سوم نوامبر در صندوق‌های رای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انداخته‌اند نزدیک به ۹۴میلیون نفر اعلام شده است.

تنها یک روز مانده به پایان فعالیت‌های انتخاباتی، میزان آراء پیش از موعد در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در حدود ۶۵ درصد کل آرا ریخته شده به صندوق در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ است.

این رکورد بی سابقه در آراء پیش از موعد، نشان از رقابت فشرده دو نامزد حزب جمهوریخواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد.

رویترز در همین رابطه در گزارشی می‌نویسد: در خصوص افزایش شمار افرادی که رای خود را پیش از موعد به صندوق‌ها می‌اندازند یک احتمال می‌تواند با شیوع ویروس کرونا و نگرانی از تجمع در حوزه انتخابیه در روز انتخابات مرتبط باشد. به همین دلیل تعداد بیشتری از رای دهندگان، رای خود را زودتر به صندوق‌ها انداخته یا پُست می‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها