سیاست بایدن درقبال ایران زیر ذره بین نیویورک تایمز

کد خبر: 1031552

روزنامه نیویورک تایمز به چالش‌های موجود در مسیر جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا برای تعامل با ایران پس از کنار رفتن دونالد ترامپ از قدرت اشاره کرد.

سیاست بایدن درقبال ایران زیر ذره بین نیویورک تایمز

ایسنا: روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره چالش‌هایی که جو بایدن رئیس جمهور انتخابی آمریکا در سیاست خارجی‌اش در منطقه و در رابطه با ایران با آن مواجه خواهد شد، نوشت‌: بایدن وعده داده است آنچه «شکست خطرناک» سیاست ترامپ درباره ایران خوانده است را معکوس کند. این سیاست موجب رد کردن توافق هسته ای و جایگزین کردن آن با تحریم های سخت گیرانه علیه ایران شد که به اقتصاد ایران آسیب زد و آمریکا را در این باره به انزوا کشاند. نیویورک تایمز در این گزارش افزود: بایدن همچنین وعده داده است که در صورت پایبندی دوباره ایران به تعهدات هسته‌ای‌اش که پیش از این درباره‌شان مذاکره شده است، به توافق هسته‌ای باز می گردد. او همچنین گفته است که تصمیم دارد ممنوعیت سفر به آمریکا را که توسط ترامپ اعمال شده بود و بر ایران و بسیاری دیگر از کشورهای با اکثریت مسلمان اثر می گذاشت، لغو کند. این گزارش در ادامه مطرح می‌کند که اما معلوم نیست که مقامات عالی رتبه ایران با این رویکرد بایدن موافق باشند. مقام معظم رهبری ایران گفته که فارغ از این که چه کسی در کاخ سفید باشد، آمریکا غیرقابل اطمینان است. در این گزارش همچنین آمده است: کلیف کوپچان، رئیس گروه اوراسیا که یک موسسه ارائه دهنده مشاوره‌های سیاسی است، می‌گوید که بایدن در هر مذاکره‌ای با ایران با هدف تقویت محدودیت‌های فعالیت‌های هسته‌ای این کشور با مشکلات بزرگی مواجه خواهد بود. نیویورک تایمز می افزاید: سیاست بایدن درباره ایران می‌تواند موجب به انزوا کشاندن بنیامین نتانیاهو [نخست وزیر رژیم صهیونیستی] شود که از امتیاز رویکرد تقابلی ترامپ برای تقویت روابط اسرائیل با کشورهای عربی بهره مند می شد که به عادی سازی روابط دیپلماتیک با امارات متحده عربی و بحرین ختم شد.

این روزنامه در آخر نوشت: نحوه عملکرد بایدن در روابط آمریکا با عربستان سعودی که ایران را یک دشمن تلقی می کند نیز چالشی در نوع خود خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها