کشف مراکز اطلاعاتی آمریکا در اوکراین و لهستان

کد خبر: 1033948

«الکساندر لوکاشنکو» که کشورش ماه‌هاست بعد از انتخابات ناآرام است و منشا آن را از خارج از بلاروس می‌داند، از کشف مراکز سرویس اطلاعاتی آمریکا در کی‌یف پایتخت اوکراین و همچنین لهستان نزدیک ورشو خبر داد.

کشف مراکز اطلاعاتی آمریکا در اوکراین و لهستان

فارس: «الکساندر لوکاشنکو» که کشورش ماه‌هاست بعد از انتخابات ناآرام است و منشا آن را از خارج از بلاروس می‌داند، از کشف مراکز سرویس اطلاعاتی آمریکا در کی‌یف پایتخت اوکراین و همچنین لهستان نزدیک ورشو خبر داد.

به گزارش «اسپوتنیک»، لوکاشنکو پیشتر گفته بود کشورهای همسایه بلاروس شامل لهستان، اوکراین و لیتوانی ناآرامی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ماه اوت در این کشور را سازماندهی کردند. رئیس‌جمهور بلاروس گفت: «همه آن‌ها [در مراکز] آمریکایی هستند-افراد باهوش، بااستعداد و توانمند.» وی افزود با این حال که معتقد است آمریکا در حال بی‌ثبات کردن کل کره زمین است، آن‌ها نخواهند توانست به بلاروس آسیب بزنند. اعتراضات گسترده در بلاروس بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری نهم اوت آغاز شد. لوکاشنکو در این انتخابات توانست با کسب ۸۱.۱ درصد آرا برای ششمین بار متوالی به عنوان رئیس‌جمهور بلاروس انتخاب شود. با گذشت سه ماه از آغاز ناآرامی‌ها، این اعتراضات همچنان بخصوص در روزهای یکشنبه ادامه دارد. مقامات بلاروس اعلام کرده‌اند این اعتراضات از خارج از این کشور هدایت می‌شود. لوکاشنکو غرب را به دخالت مستقیم در این کشور متهم کرده و گفته آمریکا در آن دست دارد و اروپا هم از آن پیروی می‌کند. او از جمهوری چک، لهستان، لیتوانی و اکراین به عنوان کشورهایی نام برده که هماهنگی ناآرامی‌ها در بلاروس را برعهده دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها