واشنگتن سودان را از لیست سیاه حذف کرد

کد خبر: 1037678

وزارت خارجه آمریکا نام سودان را از لیست سیاه "آزادی‌های مذهبی" حذف کرد.

واشنگتن سودان را از لیست سیاه حذف کرد

ایسنا: به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، نام سودان و ازبکستان از لیست سیاه "آزادی‌های مذهبی" به دلیل پیشرفت بزرگ و چشمگیری که دولت‌های دو کشور طی سال میلادی گذشته داشتند، حذف شد.

در این بیانیه آمده است: اصلاحات جسورانه دولت سودان در اصلاح قوانین الگویی را ایجاد می‌کند که کشورهای دیگر از آن استفاده می‌کنند.

نیجریه، عربستان و چین در فهرست سیاه آزادی‌های مذهبی آمریکا

آمریکا نیجریه را در کنار عربستان و چین در فهرست سیاه آزادی‌های مذهبی قرار داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، ایالات متحده به این دلیل نیجریه را در این فهرست سیاه قرار داده که این کشور به نقض سیستماتیک ادامه داده و فاحش آزادی‌های مذهبی دست می‌زند؛ اقدامی که می‌تواند راه را برای تحریم‌های آتی علیه این کشور آفریقایی باز کند.

ایالات متحده روز دوشنبه نیجریه را در کنار عربستان، چین و پاکستان در فهرست سیاه قرار داد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت، این کشور غرب آفریقا که متحد واشنگتن هم به شمار می‌رود،‌ در میان کشورهایی است که بر اساس قانون بین‌المللی آزادی مذهب مصوب ۱۹۹۸ نگرانی‌هایی درباره آن وجود دارد.

وی در توئیتی نوشت: آمریکا به تعهداتش در قبال آزادی مذهب پایبند است. هیچ کشور یا هیچ ماهیت حقوقی اجازه ندارد مردم را به خاطر باورها و عقایدشان تحت پیگرد قرار دهد. این مساله نشان می‌دهد که وقتی به آزادی مذهب حمله شود، ما عمل خواهیم کرد.

بر اسا قانون آمریکا،‌ ملت‌هایی که در فهرست سیاه هستند یا باید قوانین مربوط به آزادی مذهب را بهبود ببخشند یا با تحریم‌هایی از جمله از لغو کمک‌های دولت آمریکا روبرو می‌شوند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، هشت تا از ۱۰ نفر در دنیا با محدودیت‌های مربوط به آزادی مذهب روبرو هستند.

پامپئو در واشنگتن گفت: آزادی مذهب، آزادی نخست ماست. وقتی می‌توانیم به صورت آزادانه و باز عبادت کنیم و درباره سوالات و پرسش‌های بی‌پایان روح به بحث بپردازیم، پس می‌توانیم درک کنیم که چطور باید به صورت فردی و اجتماعی زندگی کنیم.

یکی از کشورهایی که در این فهرست نیست هند است؛ کشوری که منتقدان حزب حاکم آن می‌گویند آزادی مذهب در آن از زمان روی کار آمدن نارندرا مودی، نخست وزیر هند در ۲۰۱۴ به شدت سرکوب و نادیده گرفته شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها