فرمانده تروریست‌های سنت‌کام: دنبال درگیری نیستیم

کد خبر: 1038129

فرمانده نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه غرب آسیا تأکید کرده که دنبال درگیری در این منطقه نیست.

فرمانده تروریست‌های سنت‌کام: دنبال درگیری نیستیم

خبرگزاری فارس:کنث مک‌کنزی، فرمانده نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه غرب آسیا امروز پنجشنبه گفت که کشورش دنبال درگیری در منطقه نیست.

مک‌کنزی با اشاره به ارسال دو فروند بمب‌افکن‌های بی‌۵۲ آمریکایی به منطقه غرب آسیا گفت: «دنبال درگیری نیستیم ولی باید آماده پاسخ به هر رویداد یا مقابله با هر ستیزه‌جویی باشیم.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته هدف دولت «دونالد ترامپ» از ارسال این دو فروند جت‌های بمب‌افکن «بوئینگ بی-۵۲ استراتوفورترس»، تأکید بر تعهد آمریکا به منطقه خاورمیانه (غرب آسیا)، علی‌رغم خروج نیروهای این کشور از عراق و افغانستان است.

این رسانه به نقل از یک مقام ارشد پنتاگون که اشاره‌ای به نام او نشده نوشته دولت ترامپ معتقد است که خطر حمله ایران به منافع آمریکا و متحدانش در منطقه بالاتر از حد نرمال است و پنتاگون می‌خواهد اطمینان حاصل کند ایران قبل از انجام هر کاری درباره آن تأمل می‌کند.

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام به اقدامات تحریک‌آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله ترور سپهبد «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

این اقدامات بخشی از سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» است که ترامپ وعده داده بود اجرای آن تهران را به حضور بر سر میز مذاکره برای گفت‌وگو بر سر توافقی به جای «برجام» وادار خواهد کرد.

وعده‌های ترامپ در این خصوص ناکام ماند و او به همین دلیل، آماج حملاتی تند از سوی محافل سیاسی آمریکا قرار گرفت. منتقدان ترامپ از او به دلیل نداشتن راهبرد، افزایش بی‌مورد تنش‌ها با ایران و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش انتقاد کرده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها