بی سابقه و تاریخی؛ ورود یک سرخپوست بومی به کابینه بایدن!

کد خبر: 1039617

رئیس جمهور جدید آمریکا نماینده دموکرات و بومی ایالت نیومکزیکو در کنگره آمریکا را به عنوان گزینه موردنظر خود برای پست وزارت کشور آمریکا معرفی کرد.

بی سابقه و تاریخی؛ ورود یک سرخپوست بومی به کابینه بایدن!

خبرگزاری مهر: به نقل از آسوشیتدپرس، «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد که «دِب هالند» نماینده دموکرات و بومی ایالت نیومکزیکو گزینه موردنظر وی برای تصدی پست وزارت کشور آمریکا است.

با این انتخاب بایدن، دب هالند نخستین زن بومی آمریکا خواهد بود که سکان هدایت یک نهاد قدرتمند فدرال را که نسل‌ها بر قبایل بومی این کشور اعمال نفوذ می‌کرد، در دست می‌گیرد.

رهبران و فعالان قبایل بومی آمریکا در سرتاسر این کشور به همراه شماری از شخصیت‌های دموکرات که هفته‌ها بایدن را به انتخاب هالند ترغیب می‌کردند، از این تصمیم بایدن ابراز خرسندی کردند.

با نامزدی هالند، اکنون بومیان آمریکا برای نخستین بار شاهد ریاست یک فرد بومی در یک مسند مهم و تعیین کننده هستند.

گفتنی است که هالند در صورت عهده دار شدن سمت وزیر کشور آمریکا علاوه بر نظارت بر ۶۰۰ قبیله بومی که از سوی دولت فدرال به رسمیت شناخته شده‌اند، مسئولیت اداره و نظارت بر بخش وسیعی از زمین‌های دولتی، آبراهه‌ها، حیات وحش، بوستان‌های ملی و همچنین ذخایر معدنی را برعهده می‌گیرد.

جو بایدن قرار است هالند را روز شنبه در مراسمی در شهر ویلمینگتون ایالت دلاور معرفی کند.

شایان ذکر است که انتخاب هالند به این سمت سابقه ۲۴۵ ساله انتصاب مدیران غیر بومی و عمدتاً مذکر در این مقام عالی فدرال را شکست. در واقع، دولت فدرال آمریکا اغلب کوشیده تا از بومیان آمریکا بر زمین‌هایشان سلب مالکیت کرده و آنان را در فرهنگ سفیدپوستان ادغام کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها