انتصاب جدید وندی شرمن در دولت بایدن

کد خبر: 1043616

پایگاه پولتیکو گزارش کرد، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا قصد دارد دو تن از کهنه‌کار‌های سیاست خارجی این کشور شامل "وندی شرمن" و "ویکتوریا نولاند" را به عنوان مقام‌های شماره دو و شماره سه در وزارت امور خارجه دولتش منصوب کند.

انتصاب جدید وندی شرمن در دولت بایدن

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس گزارش این پایگاه با استناد به دو منبع نزدیک به انتقال قدرت، شرمن که یکی از مذاکره کننده‌های اصلی آمریکا در جریان توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ برجام با ایران بوده به عنوان معاون وزیر امور خارجه منصوب خواهد شد.

پولتیکو همچنین به نقل از یکی از منابع نوشت، نولاند که یک کارمند بازنشسته پرسابقه در حوزه امور خارجه بوده و قبلا به عنوان دیپلمات ارشد آمریکا در اروپا، سفیر در ناتو و سخنگوی وزارت امور خارجه خدمت کرده، به عنوان معاون امور سیاسی وزیر خارجه که عملا دیپلمات شماره سه آمریکا است، منصوب خواهد شد. ویکتوریا نولاند

هر دو منصب نیاز به تایید از سوی سنا دارند.

سخنگوی تیم انتقال قدرت بایدن و نولند از اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کردند. شرمن نیز که در زمان دولت باراک اوباما به عنوان معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه خدمت کرده به درخواست برای اظهار نظر درباره این گزارش پاسخ نداد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها