ترامپ: این روز را برای همیشه به خاطر بسپارید! +فیلم

کد خبر: 1043807

ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از آنکه هوادارانش به کنگره حمله کردند باز هم در توئیتر موضوع تقلب در انتخابات را مطرح کرد و به طرفدارانش گفت با عشق و آرامش به خانه بروند.

ترامپ: این روز را برای همیشه به خاطر بسپارید! +فیلم

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی که قرار بود با هدف آرام‌کردن هواداران خود و پایان‌دادن به آشوب‌ها در کنگره باشد، مجدداََ مدعی وقوع تقلب در انتخابات شد.

ترامپ در این پیام ویدئویی که در توئیتر منتشر کرد، گفت: «از درد و رنج شما مطلع هستم. ما انتخاباتی داشتیم که از ما ربوده شد، ولی همین الان باید به خانه بروید. باید صلح داشته باشیم».

وی با بیان اینکه اکنون برهه بسیار سختی در آمریکا است، اظهار داشت: «نمی‌خواهیم هیچ‌کسی آسیب ببیند. این انتخابات، متقلبانه بود. اما نباید توسط این افراد (دموکرات‌ها) بازی بخوریم».

رئیس‌جمهور کنونی آمریکا سپس افزود: «لازم است که صلح داشته باشیم. پس به خانه بروید. ما شما را دوست داریم. شما بسیار خاص هستید».

شامگاه چهارشنبه بود که پس از اعتراض یک سناتور به آرای الکترال ایالت آریزونا، ترامپ از هواداران خود خواست که تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیزی را شروع کنند، اما طرفداران وی با خشونت به ساختمان کنگره حمله کرده و وارد آن شدند. (جزئیات بیشتر)

بعد از ورود حامیان ترامپ و معترضان به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به ساختمان کنگره در واشنگتن، نیرو‌های امنیتی به یک زن شلیک کرده و او را از پای درآوردند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با محکوم کردن خشونت طرفداران ترامپ در کنگره آمریکا، گفت: «این اعتراض نیست، این شورش است. امروز، یادآور دردناکی است از اینکه دموکراسی بسیار شکننده است. این یک نمایش فجیع است که باید جلوی آن بایستیم. رئیس‌جمهور ترامپ باید مقابل آن بایستد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها