ادامه پس لرزه‌های رسوایی سیاسی تازه در آمریکا

کد خبر: 1043959

نماینده ویژه آمریکا در امور ایرلند شمالی اعلام کرد با توجه به یورش حامیان ترامپ به ساختمان کنگره از سمت خود کناره گیری کرده است.

ادامه پس لرزه‌های رسوایی سیاسی تازه در آمریکا

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، میک مولوینی، سرپرست سابق رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید و نماینده کنونی آمریکا در امور ایرلند شمالی در واکنش به رخداد‌های شب گذشته در کنگره آمریکا از سمت خود کناره گیری کرد.

میک مولوینی روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه سی ان بی سی اعلام کرد شب گذشته پس از حمله گروهی از معترضین به ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن از سمت خود استعفا کرد.

نماینده ویژه دونالد ترامپ در امور ایرلند شمالی اعلام کرد: دیشب با [وزیر امور خارجه] مایک پمپئو تماس گرفتم تا به او اعلام کنم که از سمت خود استعفا می‌کنم.

نماینده ترامپ تاکید کرد مقامات دیگری در دولت به زودی از سمت خود کناره گیری می‌کنند، اما برخی همچنان می‌خواهند به کار ادامه دهند، زیرا می‌ترسند رئیس جمهور تا پیش از ترک کاخ سفید در ۲۰ ژانویه اقدامات بدتری را صورت دهد.

روز چهارشنبه و همزمان با برگزاری نشست تائید انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در سنای آمریکا، حامیان ترامپ پس از سخنرانی آتشین او در جمع ده‌ها هزار نفر در نزدیکی کاخ سفید، به ساختمان کنگره آمریکا یورش بردند. رخدادی که رسوایی بزرگی در تاریخ آمریکا را رقم زد و با مهر تائید کنگره بر پیروزی جو بایدن به سودای ابقای ترامپ در کاخ سفید پایان داد.

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا برکنار شد

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا بعد از آنکه از رئیس جمهور این کشور درخواست کرد حمله هوادارانش به ساختمان کنگره را محکوم کند، از سمت خود برکنار شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها