واکنش متفاوت نیکی هیلی به اتفاقات شرم‌آور کنگره

کد خبر: 1044254

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد حمله هواداران ترامپ به کنگره آمریکا را اتفاقی شرم‌آور خواند که باعث شده دشمنان آمریکا به این کشور بخندند.

واکنش متفاوت نیکی هیلی به اتفاقات شرم‌آور کنگره

خبرگزاری تسنیم: «نیکی هیلی» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد روز شنبه در پیامی توئیتری حمله هواداران ترامپ به کنگره آمریکا را اتفاقی شرم‌آور خواند.

نیکی هیلی که خود به مدت حدود دو سال به‌عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با دولت ترامپ همکاری داشته است، در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر درباره حمله هواداران ترامپ به کنگره آمریکا نوشت: «نمایش شرم‌آور اغتشاشات به دشمنان آمریکا یک فرصت داد: چین اغتشاشات را با اعتراضات هنگ‌کنگ مقایسه کرد. روسیه، ایران و ونزوئلا همه به آمریکا خندیدند. زیمبابوه این استدلال را مطرح کرد که ایالت متحده حق اخلاقی خود برای مجازات کردن سایر کشورها تحت پوشش حمایت از دموکراسی را از دست داده است.»

روز چهارشنبه 6 ژانویه (17 دی) هواداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با حمله به کنگره این کشور برای ساعاتی آن را به تصرف خود در آوردند.

در جریان این حمله که باعث شد جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا روز چهارشنبه ششم ژانویه 2021 را «تاریک‌ترین روز تاریخ ایالات متحده» عنوان کند، دست‌کم 5 نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها