افشاگری رئیس پلیس کنگره آمریکا از روز بحرانی

کد خبر: 1044577

رئیس نیروی پلیس ساختمان کنگره آمریکا می‌گوید مقام‌های امنیتی سنا و مجلس نمایندگان مانع درخواست کمک وی برای اعزام گارد ملی جهت مقابله با مهاجمان به این ساختمان شدند.

افشاگری رئیس پلیس کنگره آمریکا از روز بحرانی

خبرگزاری فارس: علی‌رغم اینکه برخی قانونگذاران آمریکایی مدعی بودند «استیون ساند» رئیس نیروی پلیس کنگره برای مقابله با هجوم هواداران «دونالد ترامپ» به این ساختمان درخواست کمک نکرده، ولی او روایت دیگری از این ماجرا دارد.

ساند در مصاحبه با روزنامه «واشنگتن‌پست» افشا کرد که مقام‌های امنیتی مجالس سنا و نمایندگان آمریکا مانع تلاش‌های وی برای فراخواندن گارد ملی جهت مقابله با طرفداران ترامپ شدند که به ساختمان کنگره حمله کرده بودند.

وی در این باره توضیح داد، حتی بعد از آن که بخش اطلاعاتی پلیس کنگره تخمین زد تعداد معترضانی که ترامپ از آن‌ها برای حضور در واشنگتن و حمله به کنگره دعوت کرده بیش از تظاهرات‌های گذشته خواهد بود، بازهم مسئولان ارشد او تمایلی نداشتند که گام‌های رسمی برای اعزام گارد ملی بردارند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این مصاحبه، رئیس نیروی پلیس کنگره گفت که از مقام‌های امنیتی مجالس سنا و نمایندگان برای درخواست آماده‌باش گارد ملی در صورت نیاز سریع به پشتیبانی مجوز خواسته بود، اما آن‌ها این اجازه را به وی ندادند.

ساند با تاکید بر اینکه درخواست وی از مقام‌های بالادستی امنیتی برای کمک گرفتن از گارد ملی، شش بار رد شد، اظهار داشت: «اگر گارد ملی را داشتیم، می‌توانستیم مدت زمان طولانی‌تری تا موقع رسیدن مأموران بیشتر از سازمان‌های امنیتی، آن‌ها (مهاجمان) را عقب نگه داریم».

رویترز همچنین نوشت، «کنث راپوانو» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور دفاع داخلی و امنیت جهانی نیز هفته پیش گفته بود پنتاگون در تماسی که با پلیس کنگره داشته به آن‌ها گفته نیازی با کمک از سوی گارد ملی نیست.

کنگره آمریکا روز چهارشنبه در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ، اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیرو‌های امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند.

بعد از این حادثه بود که ساند، در پی متهم شدن نیروی فدرال کنگره به ناتوانی در تأمین امنیت این ساختمان و جلوگیری از ورود هواداران ترامپ، از تصمیم خود برای استعفا خبر داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها