واکنش ترامپ به تلاش کنگره برای استیضاحش

کد خبر: 1044919

رئیس‌جمهور آمریکا تلاش برخی نمایندگان کنگره برای استیضاحش را کاملاً مضحک خواند و نسبت به پیامدهای شدید استیضاح مجدد خود هشدار داد.

واکنش ترامپ به تلاش کنگره برای استیضاحش

خبرگزاری تسنیم:به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در گفتگویی کوتاه با خبرنگاران در محوطه کاخ سفید،‌ تلاش مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح مجددش را «کاملاً مضحک» خواند.

ترامپ با انتقاد از نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و چاک شومر رهبر دموکرات‌های سنا تأکید کرد که استیضاح باعث بروز یک «خشم مهیب» در آمریکا خواهد شد.

چهارشنبه گذشته در جریان حمله هواداران ترامپ به کنگره آمریکا که به‌تحریک شخص وی انجام شد، دست‌کم 5 نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

در پی این حادثه، تعدادی از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا خواستار برکناری ترامپ توسط مایک پنس معاون رئیس‌جمهور و اعضای کابینه وی از طریق فعال‌سازی متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا شدند و تهدید کردند که اگر این کار انجام نشود، ترامپ را استیضاح خواهند کرد.

با وجود درخواست‌های مکرر دموکرات‌ها برای برکناری ترامپ از طریق متمم بیست‌وپنجم قانون اساسی آمریکا تاکنون مایک پنس و اعضای کابینه ترامپ تمایلی به این کار نشان نداده‌اند.

از طرفی گفته می‌شود که تلاش‌ها برای مجبور کردن ترامپ به استعفا نیز به بن‌بست خورده است. روز جمعه شبکه خبری سی‌ان‌ان به‌نقل از مشاوران کاخ سفید گزارش داد که دونالد ترامپ به‌ هیچ وجه قصد استعفا ندارد و خود را در قضیه حمله هوادارانش به کنگره مقصر نمی‌داند.

روز دوشنبه 11 ژانویه (22 دی) طرح استیضاح ترامپ به‌اتهام «تحریک به شورش» از سوی تنی چند از نمایندگان حزب دموکرات تقدیم مجلس نمایندگان آمریکا شد تا اولین گام رسمی برای استیضاح دونالد ترامپ برداشته شود.

به گفته رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا، استیضاح ترامپ احتمالاً فردا چهارشنبه در مجلس نمایندگان به رأی گذشته خواهد شد.

در صورت رأی آوردن استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان، طرح استیضاح وی به سنا ارسال خواهد شد؛ جایی که برای برکناری ترامپ از قدرت باید دست‌کم دو‌سوم سناتورها با طرح استیضاح وی موافقت کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها