کنایه سفیر ایران: خسته از صادرات دموکراسی؛ به خانه خوش آمدید! +عکس

کد خبر: 1045239

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با اشاره به استقرار نظامیان آمریکا در واشنگتن در آستانه مراسم تحلیف بایدن، به تلاش‌های بی فرجام رژیم آمریکا در صادرات دموکراسی به جهان پرداخت.

کنایه سفیر ایران: خسته از صادرات دموکراسی؛ به خانه خوش آمدید! +عکس

خبرگزاری فارس: «سید عباس موسوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و سخنگوی سابق دستگاه دیپلماسی امروز (پنجشنبه) در توئیتی با انتشار تصویری از حضور نظامیان آمریکایی در کنگره آمریکا برای محافظت از مراسم پیش روی تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا نوشت: خسته از صادرات دموکراسی به تمامی بخش‌های جهان؛ به خانه خوش آمدید!

کنایه سفیر ایران: خسته از صادرات دموکراسی؛ به خانه خوش آمدید! +عکس

لازم به ذکر است، رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که با افزایش نگرانی‌ها درباره امنیت مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری «جو بایدن»، تعداد نظامیان آمریکایی که در «واشنگتن دی سی» مستقر شده‌اند، از نظامیان این کشور در عراق و افغانستان بیشتر شده است.

در پی آشوب‌های چهارشنبه هفته گذشته طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مقابل کنگره آمریکا که به مرگ دست‌کم پنج نفر منجر شد، هزاران نیروی گارد ملی آمریکا در آستانه مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری «جو بایدن» که قرار است ۲۰ ژانویه (اول بهمن) برگزار شود، در «واشنگتن دی سی» مستقر شده‌اند که تعداد آن‌ها از مجموع نظامیان آمریکایی در عراق و افغانستان بیشتر است.

خبرنگار شبکه فاکس‌نیوز در این خصوص گزارش کرد که تعداد نیرو‌های گارد ملی که به حالت آماده‌باش وارد واشنگتن دی سی می‌شوند در حال افزایش است و تا روز شنبه هفته آینده، مجموع نیرو‌های گارد ملی آمریکا در پایتخت ایالات متحده به دست‌کم ۱۰ هزار نیرو خواهد رسید.

وبگاه «بیزنس اینسایدر» نیز گزارش داد که تا روز ۱۵ ژانویه (۲۶ دی ماه)، تقریباً دو هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی به ترتیب در کشور‌های افغانستان و عراق حضور خواهند داشت که در کل مجموع آن‌ها به پنج هزار نفر می‌رسد که کمتر از تعداد نظامیان آمریکایی هستند که هم‌اکنون برای مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری بایدن در واشنگتن دی سی مستقر شده‌اند.

طبق این گزارش، ژنرال «دنیل هوکانسان» رئیس دفتر گارد ملی آمریکا اعلام کرد که مجوز استقرار حدود ۱۵ هزار نیروی گارد ملی آمریکا در واشنگتن دی سی برای روز اول بهمن و مراسم تحلیف بایدن را در اختیار دارد.

در پی حمله چهارشنبه گذشته طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا، سطح هشدار امنیتی در پایتخت ایالات متحده به بالاترین سطح رسیده و نگرانی‌ها در خصوص امنیت مراسم تحلیلف رئیس‌جمهور بعدی آمریکا بسیار افزایش یافته است.

بنا بر گزارش بیزنس اینسایدر، این واقعیت که تعداد نظامیان مستقر در واشنگتن دی سی از تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در دو کشور عراق و افغانستان فراتر رفته است، یادآور جدی این حقیقت است که افراط‌گرایان داخلی در آمریکا در مقایسه با تروریست‌های خارجی، تهدید بزرگتری را برای ایالات متحده به وجود آورده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها