اعتراف دیده‌بان حقوق بشر: ترامپ برای حقوق بشر فاجعه بود

کد خبر: 1045283

مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر، کنت روث، در گزارش سالیانه این نهاد بین‌المللی، اظهار کرد: "دونالد ترامپ یک فاجعه برای حقوق بشر بود. "

اعتراف دیده‌بان حقوق بشر: ترامپ برای حقوق بشر فاجعه بود

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری فرانسه، کنت روث در این گزارش افزود: "به مدت چهار سال دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نسبت به حقوق بشر بی‌تفاوت بوده و حتی رویکردی خصمانه داشته است، بنابراین انتخاب جو بایدن فرصتی واقعی برای تغییر این مسیر است. "

دیده بان حقوق بشر روز چهارشنبه در گزارش سالیانه خود گفت که انتظار می‌رود جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، با رهبران جهانی که سعی در تقویت حمایت از حقوق بشر در سراسر جهان دارند، همکاری کند.

به گفته این سازمان، دولت وی همچنین باید به دنبال راه‌هایی برای محکم کردن احترام به حقوق بشر در سیاست‌های آمریکا باشد تا سیاست این کشور بتواند از تغییرات اساسی که در دستگاه‌های آن بوجود آمده جان سالم به در برد.

کیت روث همچنین اعلام کرد: "پس از چهار سال بی‌تفاوتی و خصومت دونالد ترامپ نسبت به حقوق بشر، از جمله تحریک مردم به حمله به ساختمان کنگره، ریاست جمهوری جو بایدن فرصتی برای تغییر اساسی فراهم می‌کند. "

مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر تاکید کرد: "این واقعیت که ترامپ حقوق بشر را در کشور خود نادیده گرفته و خودکامه‌های خارج از کشور را تشویق کرده است، اعتبار آمریکا در جهان را به شدت تضعیف کرد. محکومیت‌های آمریکایی‌ها علیه ونزوئلا، کوبا یا ایران هنگامی پوچ شد که همزمان، تمجید از روسیه، مصر، عربستان سعودی و حتی اسرائیل انجام شد. "

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها