ترامپ استفاده از کالاهای چینی را تحریم کرد

کد خبر: 1045679

تنها چند روز مانده به ترک کاخ سفید رئیس‌جمهور کنونی آمریکا طی فرمانی از سازمان‌های این کشور خواسته تا آنجا که می‌توانند از کالاهای چینی استفاده نکنند.

ترامپ استفاده از کالاهای چینی را تحریم کرد

خبرگزاری فارس: به نقل از رویترز، دونالد ترامپ تنها چند روز مانده به ترک کاخ سفید و تحویل دادن پست ریاست جمهوری به جو بایدن رئیس‌جمهور جدید به بخش‌های مختلف دولت این کشور دستور داده است تا آنجا که ممکن است استفاده از کالاهای چینی را با هدف جلوگیری از جاسوسی به حداقل برسانند.

رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی ترامپ در این باره گفت: چین به دنبال اطلاعات بخش‌های مختلف دولتی آمریکا از جمله اطلاعات پرسنل، طرح‌های نظامی و دیگر اطلاعات از طریق دستیابی سایبری و یا دیگر راه‌ها است.

وی در بیانیه خود تأکید کرد:‌ بنابراین آمریکا باید اقدام متقابل را در پیش گرفته تا از منافع مردم آمریکا دفاع کند. ما باید قوانین و سیاست‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کنیم که خطر جاسوسی فردی یا فنی چین از دولت فدرال را کاهش دهیم.

اوبراین ادامه داد: ترامپ به بخش‌های مختلف دولت دستور داده تا موضوع به حداقل رساندن استفاده از کالاها و خدمات چینی در دولت فدرال را مورد بررسی قرار دهند.

وی برای این ادعای خود مصداقی ارائه نکرده، اما یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته که هدف از این سیاست مقابله با تلاش‌های چین برای نفوذ در شبکه‌های فناوری اطلاعات آمریکا است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها