هوادار معروف: فریب ترامپ را برای حمله به کنگره خوردم

کد خبر: 1047186

وکیل هوادار معروف دونالد ترامپ می‌گوید موکلش به دلیل تئوری توطئه رئیس جمهور در حمله به کنگره آمریکا مشارکت کرد.

هوادار معروف: فریب ترامپ را برای حمله به کنگره خوردم

باشگاه خبرنگاران: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، وکیل یکی از حامیان معروف دونالد ترامپ که در حمله اخیر به کنگره نقش پررنگی داشت، معتقد است موکلش فریب رئیس جمهور سابق آمریکا را خورده است.

وکیل آنتونی چانسلی، با نام جیک آنجلی که به «جاودگر کیو انان» معروف است، دونالد ترامپ را مسئول اصلی مشارکت موکل خود در حمله به کنگره آمریکا می‌داند. وی در مصاحبه با شبکه ان بی سی میسوری گفت آنجلی بسیار پشیمان است، زیرا نه تنها فریب رئیس جمهور را خورده بلکه در شرایطی قرار گرفته که تصمیمات نادرست را اتخاذ کرده است.

وکیل مرد شاخ دار اعتراضات کنگره آمریکا، که گفته می‌شود یادداشت تهدیدآمیز برای مایک پنس کار او بود، می‌گوید ماه‌ها تکرار نظریه‌های توطئه تقلب انتخاباتی از سوی ترامپ دلیل اصلی حمله به کنگره و اقدامات موکل من بود. بیاید نوار (حوادث) را به عقب برگردانیم. ماه‌ها دروغ و اظهارات نادرست و هذیان گویی رئیس جمهور موجب التهاب و خشم وانگیزه حمله به کنگره شد. واقعیت این است که رئیس جمهور این افراد را برای همراهی با خود در کنگره دعوت کرد.

آنجلی که به دلیل پوشش خاص خود در زمان حمله به کنگره آمریکا بسیار مورد توجه قرار گرفت، در نهم ژانویه به اتهام دست داشتن در یورش کنگره از سوی پلیس آمریکا بازداشت شد. برخی از معترضانی که در حمله به کنگره مشارکت داشتند، امید به عفو ریاست جمهوری پیش از پایان دوه ترامپ بسته بودند، اما هیچ یک از آن‌ها مورد عفو قرار نگرفتند. پلیس فدرال آمریکا تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر را در ارتباط با حمله به کنگره بازداشت کرده است.

ترامپ که سودای ماندن در کاخ سفید را در سر می‌پروراند در شب نشست سنا برای تائید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هودارانش را تهییج به حمله به کنگره برای گرفتن حق خود کرد. حمله‌ای که خیلی زودتر از موعد مهر تائید بر خروج او از کاخ سفید زد.

«کیو انان» یک تئوری توطئه اثبات‌نشده و بی‌اعتبار راست تندرو را ترویج می‌کنند مبنی بر اینکه توطئه‌ای پنهان از سوی آنچه ادعا می‌شود «دولت پنهان در ایالات متحدهٔ آمریکا» است علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا و هواداران او در جریان است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها