اتهام پراکنی واشنگتن علیه پکن

کد خبر: 1048858

مقامات آمریکا مدعی شدند چین به دنبال جمع آوری اطلاعات دی ان‌ای آمریکایی هاست.

اتهام پراکنی واشنگتن علیه پکن

باشگاه خبرنگاران جوان: مقامات آمریکا در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه شبکه «سی بی اس» بار دیگر با اتهام پراکنی‌های خود علیه چین مدعی شدند دولت چین تصمیم دارد تا اطلاعاتی دی ان‌ای آمریکایی‌ها را جمع آوری کند.

ویلیام اوانینا، از مقامات امنیت ملی آمریکا در این خصوص گفت: وزارت دفاع با صدور بیانیه‌ای (خطاب به مردم) گفته است از این خدمات ژنتیکی استفاده نکنید؛ چرا که ما به عنوان یک دولت نمی‌دانیم این اطلاعات ژنتیکی به کجا می‌روند.

او در ادامه مدعی شد: این پرسش برای ما هست چرا دولت به مصرف کنندگان آمریکایی چنین هشداری را نمی‌دهد. تخمین زده می‌شود که پیش از این ۵۰ میلیون آمریکایی با پرداخت هزینه‌ای اندک، بزاق دهان خود را فرستاده اند، بااین امید که بتوانند سرنخ‌هایی پیدا کنند که اجدادشان از کدام کشور بوده اند. شرکت‌های نسب شناسی در حال استفاده از این دی ان ای‌ها هستند.

همچنین «ادوارد یو» از پژوهشگران اف بی آی با هشدار در خصوص نفوذ چین مدعی شد: اگر ما بیدار نشویم روزی خواهیم فهمید به مسأله نفوذ در مسأله مراقبت‌های بهداشتی عادت کرده ایم.

او همچنین در خصوص هشدار در زمینه این اطلاعات گفت: تنها شرکت‌های نسب شناسی نیستند. همه در حال بررسی این مسأله هستند که من به چه نوع داده و چه مقدار داده‌ای دسترسی دارم و چگونه می‌توان از آن کسب درآمد کرد.

گفتنی است در اوایل ماه مارس در واشنگتن که از مراکز شیوع کرونا بود و نیاز به آزمایش در این خصوص بالا رفته بود، موسسه ژنومیکس پکن موسوم به «گروه BGI» که بزرگترین شرکت بیوتکنولوژی جهان محسوب می‌شود، پیشنهادی در خصوص ساخت و کمک به اجرای آزمایشگاه‌های پیشرفته کرونا را داده بود؛ پیشنهادی که دولت آمریکا در آن زمان از یکسو نمی‌توانست آن را رد کند و از سوی دیگر تردید‌هایی در زمینه ارتباط این شرکت چینی با دولت چین داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها