دولت اوباما آزار زندانیان را لاپوشانی می‌کند

کد خبر: 490281

پایگاه آمریکایی در گزارشی با انتقاد از عدم انتشار همه عکس‌های آزار و شکنجه زندانیان زندان‌های واشنگتن در افغانستان و عراق نوشت که اوباما در حال لاپوشانی ماجرا است.

خبرگزاری فارس: تصمیم پنتاگون در انتشار 198 عکس از مجموع 2000 تصویر مربوط به آزار و شکنجه زندانیان زندان‌های امریکا در عراق و افغانستان در دولت بوش، با انتقاد رسانه‌ها و فعالان حقوق بشر در ایالات متحده مواجه شده است.
وزارت دفاع آمریکا جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) 198 عکس از سوء رفتار با زندانیان در عراق و افغانستان در دوره دولت جورج بوش منتشر کرد.
بیشتر این تصاویر بریدگی‌ها و کبودی‌های روی بدن بازداشت‌شدگان در زندان‌های آمریکا در عراق و افغانستان را نشان می‌دهند. سازمان‌های حقوق بشری که حدود ده سال پیش خواستار دست‌یابی به این عکس‌ها شده بودند، اعلام کردند این تصاویر بخش کوچکی از مجموع 2000 تصویر هستند(جزئیات بیشتر).
پایگاه آمریکایی «دیلی بیست» با انتقاد از عدم انتشار همه تصاویر و عکس‌های آزار و بازداشت‌شدگان در زندان‌های افغانستان و عراق نوشت: «پنتاگون دولت اوباما آزار بازداشت‌شدگان را لاپوشانی می‌کند».
این پایگاه تصریح کرد: «داستان واقعی آن است که دولت اوباما تصمیم گرفت همچنان یک موضوع را مخفی نگهدارد. عکسها منتشرشده روز جمعه، یک بخش بیضرر از یک مجموعه بیش از ۲۰۰۰ عکس‌های مربوط به آزار بازداشت‌شدگان در عراق، افغانستان و گوآنتانامو بود».
دیلی بیست ادامه داد: «گفته شده که برخی از این تصاویر(منتشرنشده) مربوط به عکس انداختن سربازان آمریکایی با اجساد هستند. دیگر تصاویر مربوط به نشانه رفتن تفنگ به سر بازداشت‌شدگان یا شبیه‌سازی صحنه تجاوز به آنها است».
این رسانه افزود: «البته به خاطر تلاش‌های مصرانه مقامات دولت اوباما برای ممانعت از انتشارش، به این زودی‌ها منتشر نخواهند شد. برای سال۲ها پنتاگون اصرار و تاکید کرده که انتشار این تصاویر سبب تحریک به خشونت علیه نظامیان آمریکایی و احتمالا به خطر افتادن آمریکایی‌ها در کشورها دیگر خواهد شد».
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها