موضع ترامپ موجب تیرگی رابطه آمریکا و مکزیک می شود

کد خبر: 499874

رئیس جمهور مکزیک در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ درباره اخراج مهاجران خارجی عقاید وی را نژادپرستانه خطاب کرد.

خبرگزاری مهر: به نقل از آسوشیتدپرس، «انریکه نیتو» رئیس جمهور مکزیک اظهارات دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را درباره ساخت دیوار حائل در مرز با مکزیک محکوم کرد.
دونالد ترامپ طی یک سخنرانی تبلیغاتی گفته بود در صورتی که به کاخ سفید راه پیدا کند همه مهاجران غیرقانونی را از آمریکا اخراج می کند و دیواری حائل در مرز مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران به آمریکا خواهد ساخت.
ترامپ ادعا کرد مهاجران غیر قانون با خود مواد مخدر به آمریکا می آورند و این کار می توان میزان جرم و جنایت در آمریکا را کاهش دهد.
رئیس جمهور مکزیک در واکنش به این سخنان، اظهارات ترامپ را نژادپرستانه خطاب کرد و گفت: این موضع گیری میلیاردر نیویورکی روابط مکزیک و آمریکا را تیره خواهد کرد.
وی در مصاحبه با روزنامه ال یونیورسال چاپ مکزیک سخنان ترامپ را محکوم کرد و گفت: با هر کسی که به کاخ سفید راه پیدا کند مایل به همکاری هستیم ولی ترامپ با این موضع گیری نمی تواند روابط دوستانه ای با مکزیک داشته باشد.
رئیس جمهور مکزیک تا کنون هیچ اظهار نظر مستقیمی درباره سخنان ترامپ در رسانه های عمومی بروز نداده بود. وی می گوید اعتقاد دارم هرگونه اظهار نظر درباره آینده سیاسی آمریکا به روابط مکزیک با این کشور لطمه وارد خواهد کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها