بازداشت بیش از 400 معترض در واشنگتن

کد خبر: 510201

در جریان تظاهرات امریکایی‌ها علیه نقش پول در سیاست در مقابل کاخ کنگرۀ ایالات متحده در واشنگتن دی.سی پلیس بیش از 400 معترض را دستگیر کرده‎ است.

پرس تی وی: معترضان روز دوشنبه با تحصن گسترده در مقابل ساختمان کنگرۀ امریکا از نمایندگان خواستند برای پایان دادن به نفوذ و سیطرۀ پول در سیاست «اقدام فوری صورت دهند و تضمین‌گر انتخابات آزاد و عادلانه باشند.»
گروه بهار دموکراسی سازمان‌دهندۀ برگزاری این تظاهرات و تحصن گسترده بود.
معترضان در حالی که مقابل کاخ کنگره نشسته بودند، شعارهایی مانند «یک نفر، یک رأی» و «پول از سیاست خارج شود» سر دادند.
بر روی یکی از پلاکاردها نوشته شده بود؛ «اوضاع بدون کخ بهتر است». این جمله به دو برادر تاجر و میلیاردر به نام دیوید و چارلز کخ اشاره داشت که کمپینی به ارزش حدود 900 میلیون دلار برای حمایت از نامزد مورد علاقۀ خود در انتخابات ریاست جمهوری امریکا به راه انداخته‌اند.
دیوید و برادرش چارلز که چهار سال بزرگ‌تر از اوست، یکی از بزرگ‌ترین مخالفان باراک اوباما در رسیدن به پست ریاست جمهوری امریکا بودند.
تظاهرات‌کنندگان جنبش بهار دموکراسی از کنگره خواستند که برای کاهش نفوذ پول در سیاست دست به اقدامات جدی بزنند، از حق رأی حمایت کرده و آن را گسترش دهند و اطمینان حاصل کنند که نظر تمام امریکایی‌ها به صورت برابر در دولت امریکا مؤثر باشد.
معترضان همچنین از مجلس سنا خواستند مسئولیت‌های خود را در قبال دیوان عالی کشور مطابق قانون اساسی انجام دهند.
سنک اویغور، مجری برنامۀ «تُرک‌های جوان» (Yong Turks) که در این تظاهرات شرکت داشت به شبکۀ تلویزیونی آر.تی گفت: «مردم از نظام به ستوه آمده‌‌اند، از فساد خسته‌ شده‌اند و ما خواستار انتخابات آزاد و عادلانه هستیم. این حق اساسی یک امریکایی است.»
بر روی پلاکارد این معترض نوشته شده است: «پول از سیاست خارج شود! تأمین مالیِ جنگ را متوقف کنید!»
ایغور و برخی دیگر از فعالان برجستۀ امریکایی از جمله رِی لوئیس، افسر بازنشستۀ پلیس در میان افرادی بودند که روز دوشنبه بازداشت شدند.
هالی موشر، یک مستندساز امریکایی به آر.تی گفت: «آن‌چه ما در حال حاضر می‌بینیم دموکراسی نیست و به الیگارشی مبدل شده است. زمان پاکسازی کنگره فرا رسیده است.»
پلیس به چندین معترض دستبند پلاستیکی زد و آن‌ها را از محل تجمع خارج کرد. اکثر تظاهرات‌‎کنندگان طی هفتۀ گذشته از فیلادلفیا به واشنگتن راهپیمایی کرده بودند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها