اوباما از سیاست‌های مرکل در زمینه پناهجویان دفاع کرد

کد خبر: 514323

رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های آلمان اقدامات صدراعظم این کشور در زمینه پناهجویان را درست ارزیابی کرد و گفت که از دوستی با وی احساس غرور می‌کند.

خبرگزاری فارس: «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در حالی فردا در هانوفر با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان دیدار می‌کند که از سیاست‌های وی در زمینه مهاجران استقبال کرد.
اوباما در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «بیلد» گفت: «برخورد مرکل با پناهجویان اقدامی مانند بسیاری از آلمانی‌ها شجاعانه بود. مرکل به این ترتیب راهبری سیاسی و اخلاقی خود را نشان داد.»
رئیس جمهور آمریکا گفت: «سیاست‌ها در زمینه پناهجویان در هر کشوری با دشواری‌هایی همراه است.من معتقدم که بهترین سیاست‌ها در زمینه رهبری می‌توانند سخت‌ترین مسایل را در شرایطی که اوضاع هم مناسب نیست، حل کنند.»
وی بستن مرزها بر روی پناهجویان را خیانت به ارزش‌های اروپایی-آمریکایی دانست و گفت که از اینکه مرکل دوست وی است احساس غرور می‌کند و از صدراعظم آلمان به عنوان کسی یاد کرد که وقتی می‌گوید کاری را انجام می‌دهد، آن را انجام خواهد داد.
اوباما در حالی از سیاست‌های مرکل دفاع می‌کند که موجی از انتقادها به دلیل سیاست‌های مهاجرتی مرکل در اتحادیه اروپا متوجه وی است.
اوباما هم‌اکنون در لندن به سر می‌برد وی فردا در دیدار با مرکل نمایشگاه هانوفر را افتتاح خواهد کرد. برخی معتقدند که اوباما در جریان سفر به آلمان در زمینه توافق تجارت آزاد هم با طرف آلمانی رایزنی خواهد کرد. امروز ده ها هزار نفر علیه این توافق تظاهرات خواهند کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها