اشتون کارتر: هنوز راه درازی در جنگ با داعش در پیش است

کد خبر: 518641

اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا می‌گوید مبارزه علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه هنوز به پایان نرسیده است.

پرس تی وی: کارتر که به منظور شرکت در جلسه معرفی فرمانده جدید نیروهای امریکایی در اروپا و همچنین نشست کشورهای حاضر در کمپین ضد داعش در شهر اشتوتگارت آلمان به سر می‌برد، روز چهارشنبه گفت مرگ اخیر یک نظامی امریکایی در عراق نشان داد که هنوز راه درازی در جنگ علیه گروه تروریستی داعش باقی مانده است.
کارتر در نشست مشترک با 11 همتای خود که کشورهایشان در کمپین مبارزه با داعش در عراق و سوریه شرکت دارند، بر لزوم ادامه مبارزه علیه تروریسم و گسترش همکاری‌های این ائتلاف برای مقابله با داعش تاکید کرد و گفت نباید اجازه داد تا نفوذ و قدرت گروه‌های تروریستی نظیر داعش افزایش یابد.
همچنین از جمله اهداف این نشست بررسی راهکارهای موجود برای کمک به دولت عراق به منظور بازپس گیری کنترل شهر موصل در شمال این کشور عربی از دست داعش عنوان شده است.
اگرچه بحران سیاسی در عراق موجب شده است که سرعت پیشروی نظامیان این کشور و آزادسازی مناطق مختلف با سرعت کمتری پیش رود.
کارتر همچنین روز سه شنبه در جلسه معرفی فرمانده جدید نیروهای امریکایی در اروپا در شهر اشتوتگارت آلمان گفت در صورتی که مسکو از «تهدیدهای نظامی» دست بکشد ناتو درب را برای همکاری روسیه در چالش‌های امنیتی جهانی باز می‌گذارد.
کارتر همچنین مدعی شد: «با وجود این، تصمیم گیری بر عهده کرملین است. ما به دنبال جنگ سرد با روسیه نیستیم چه برسد به جنگ واقعی. قصد نداریم از روسیه دشمن بسازیم.»
در این مراسم، ژنرال کورتیس اسکاپاروتی، فرمانده نیروهای امریکایی مستقر در کره جنوبی، به عنوان فرمانده جدید ناتو در اروپا معرفی شد.
اسکاپاروتی در حالی جانشین فیلیپ بریدلاو می‌شود که روابط ناتو و روسیه بر سر مناقشه اوکراین و استقرار نیروهای این سازمان نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه همچنان پرتنش است.
کرملین بارها ناتو را به دلیل تقویت حضور نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرده است که «چنین اقدامی، تهدیدی برای صلح منطقه‌ای و بین المللی است.»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها