آمریکا پسر بن‌لادن را تحریم کرد

کد خبر: 611727

وزارت خارجه آمریکا پسر اسامه بن‌لادن که در عربستان سکونت دارد را، تروریست بین‌المللی معرفی کرده و از آمریکایی‌ها خواسته که با او معامله نکنند.

آمریکا پسر بن‌لادن را تحریم کرد
خبرگزاری فارس: وزارت خارجه آمریکا «حمزه بن‌لادن» یکی از پسرهای «اسامه بن‌لادن» رهبر سابق گروه تروریستی القاعده که در عربستان اقامت دارد را، به عنوان یک تروریست بین‌المللی و ممنوع‌المعامله اعلام کرد. پدر حمزه یعنی اسامه بن‌لادن، آنگونه که آمریکایی‌ها می‌گویند در سال 2011 در حمله تیم 6 رنجرهای نیروی دریایی آمریکا به ساختمانی در نزدیکی پایتخت پاکستان، کشته و جسدش به دریا انداخته شد.
فرزندان و نوه‌های بن لادن
فرزندان و نوه‌های بن لادن - چند روز پس از کشته شدن وی در خانه‌ای در اسلام‌آباد
پس از آن، حمزه بن‌لادن توسط جانشین پدرش یعنی «ایمن الظواهری» به عنوان یکی از اعضای بلندپایه القاعده پذیرفته و اعلام شد. آمریکایی‌ها در این بیانیه که نسخه‌ای از آن برای رویتزر ارسال شده، از یکی دیگر از تروریست‌های القاعده یعنی «ابراهیم البنّا» نیز نام آورده و وی را نیز به عنوان تروریست بین‌المللی معرفی کرده‌اند. ابراهیم به عنوان مدیر امنیتی القاعده شناخته می‌شود و اطلاعاتی‌ها آمریکا می‌گویند که به سران القاعده، مشاوره امنیتی و نظامی می‌دهد. وزارت خارجه آمریکا برای ارائه اطلاعات منجر به دستگیری ابراهیم که محل اختفایش مشخص نیست، 5 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. خانواده بن‌لادن هنوز هم در بخش ساخت و ساز عربستان، به عنوان پیمانکاری برجسته و متمول حضور دارند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها