هکرها در کمین گوشی سامسونگ ترامپ

کد خبر: 622654

شنیده‌ها حاکی از آن است که رئیس‌جمهور آمریکا هنوز از گوشی گلکسی سامسونگ خود استفاده می‌کند و کمتر با گوشی امنیتی بوئینگ که مختص رئیس‌جمهور آمریکاست کار می‌کند.

هکرها در کمین گوشی سامسونگ ترامپ

خبرگزاری ایسنا: گوشی همراه بوئینگ یک گوشی خودتخریب‌شونده و فوق‌العاده امنیتی است که توسط شرکت بوئینگ با همکاری آژانس حفاظت اطلاعات آمریکا(دیسا) طراحی و ساخته می‌شود. این گوشی همراه توانایی رمزنگاری تماس‌ها، مکالمات، پیامک‌ها و وبگردی کاربر را به صورت کامل دارد. مقامات حفاظت اطلاعات اعلام کرده‌اند مهمترین ویژگی گوشی بوئینگ این است که هیچ داده‌ای روی آن ذخیره نمی‌شود و تمام اطلاعات مورد نیاز بر روی سرورهایی قرار دارد که بیشترین میزان حفاظت برای آنها در نظر گرفته شده است.

هکر

نیویورک تایمز در روز تحلیف ترامپ گزارشی منتشر کرد که دونالد ترامپ گوشی شخصی خود را به مقامات امنیتی تحویل داده است اما کمتر از یک هفته بعد طی یک گزارش دیگر اعلام کرد که گویا رئیس‌جمهور جدید همچنان به گوشی سامسونگ اندرویدی خود دسترسی دارد و از بوئینگ استفاده نمی‌کند. بسیاری از متخصصان معتقدند که یک گوشی اندرویدی پتانسیل بالایی برای هک شدن دارد و مطمئنا هیچ دستگاهی به اندازه تلفن همراه رئیس جمهور آمریکا برای هکرها جذابیت ندارد. بروس اشنیر یکی از متخصصان معروف در زمینه امنیت اطلاعات در وبلاگ خود نوشت: ترامپ در یک تهدید همه‌جانبه قرار دارد و افراد بسیاری از هکرهای خانگی گرفته تا هکرهای سازمان‌های اطلاعاتی ممکن است در صدد نفوذ به دستگاه تلفن همراه وی باشند و اگر این اتفاق بیفتد می‌توان گفت هیچ چیزی سر جایش نخواهد ماند، این موضوع می‌تواند از بازارهای بورس تا روابط بین دولت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. باید منتظر ماند و دید که آیا در آینده اتفاق خاصی در این رابطه رخ می‌دهد یا خیر.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها