تاثیر ترامپ بر وضعیت دین در آمریکا چیست؟/ آیا ترامپ خود را نماینده مسیحیان می‌داند؟

کد خبر: 627501

ترامپ بارش باران در روز مراسم تحلیف خود و حتی قطع شدن بارش باران در لحظه شروع به سخنرانی در مراسم تحلیف را از عنایات خداوند به خود دانسته است و در تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده بود که وی می‌تواند بهترین نماینده برای جامعه مسیحیان باشد.

تاثیر ترامپ بر وضعیت دین در آمریکا چیست؟/ آیا ترامپ خود را نماینده مسیحیان می‌داند؟
سرویس بین‌الملل فردا: روی کار آمدن ترامپ، علاوه بر شگفتی‌هایی که در دنیای سیاست و اقتصاد به همراه داشت، وضعیت دین در جامعه آمریکا را هم کم و بیش تحت تاثیر خود قرار داده است. چند روز گذشته بود که افکار عمومی با رابطه ترامپ و مسائل دینی در گزارشی که شبکه سی ان ان منتشر کرده بود، آشنایی بیشتری پیدا کردند.
طبق این گزارش ترامپ از معتقدین به مذهب پروتستان که از شاخه‌های مسیحیت است و برای خود او جالب بود که بسیاری از مردم آمریکا هنوز اطلاعی از این مساله نداشته‌اند. ترامپ ظاهرا احترام زیادی هم برای شخص پاپ قائل است و طبق این گزارش انجیل‌های زیادی دریافت کرده‌ است و درباره میزان مطالعه انجیل گفته است: «چگونه می‌توانم وقتم را بدون آن بگذرانم»؟

البته به جز این تبعاً انتخاب ترامپ تاثیرات دیگری هم روی قوانین مربوط به مذهب در آمریکا خواهد گذاشت. همواره در آمریکا جمهوری‌خواهان طرفدار آزادی حمل سلاح در اختیار مردم بوده‌اند. این مساله علاوه بر صاحب امتیاز بودن برخی از سیاستمداران جمهوری‌خواه در شرکت‌های تولید اسلحه و حمایت‌های هنگفت این شرکت‌ها از کاندیداهای جمهوری‌خواهان در انتخابات، گویا ریشه‌های مذهبی هم در بین مردم آمریکا داشته است.

طبق گزارشی که در رسانه ساینس دیلی منتشر شده است از آنجا که تبعیت از دین سازمان‌یافته به دلیل آن که افراد دارای روابط زیادی با گروه‌های مذهبی هستند و از اعتماد و اطمینان بیشتری نسبت به جامعه خود برخوردارند تمایل کمتری به مالکیت سلاح دارند.
البته در این گزارش تاکید شده است که کسانی که بیشتر در جمع‌های مذهبی شرکت می‌کنند، تمایل کمتری به مالکیت سلاح دارند، اما کسانی که دارای اعتقادات مذهبی محافظه‌کارانه هستند، احتمال این که سلاح داشته باشند بیشتر است و این به معناست که هرچند محافظه‌کاران آمریکا از نظر مذهبی به عقاید مسیحی پایبندی بیشتری دارند ولی به دلیل افزایش روحیه انزواگری در جامعه آمریکا که از این به بعد، دقیقا محصول سیاست‌های ضد مهاجرت و ضد جهانی‌سازی ترامپ است، پس باید منتظر خرید و استفاده سلاح در بین اقشار پروتستان‌های محافظه‌کار آمریکایی باشیم.

رویداد مذهبی دیگر در آمریکا طبق گزارش هافینگتون پست مربوط به امور همجنسگراها و اقلیت‌های جنسی آمریکایی است. ترامپ با اعمال قانونی برای آزادی‌های مذهبی عملاً بسیاری از اختیارات و آزادی‌های دگرباشان جنسی را در آمریکا محدود خواهد کرد. از جمله این که طبق این قانون برای بسیاری از نهادهای دولتی و غیر دولتی آمریکایی، حق اعتراض و شکایت را درباره ازدواج همجنسگراها و مسائل مربوط به سقط جنین و جلوگیری از بارداری قائل شده است. این فرمان هر گونه نهاد مذهبی یا شرکت خصوصی‌ای را که عملکرد آن بر مبنای تشکیل زوج‌ها با جنسیت‌های مخالف هم استوار است، مورد حمایت قرار می‌دهد و آن را از مالیات معاف می‌سازد. همچنین این نهادها برای احراز معافیت از مالیات باید پذیرفته باشند که حیات انسان از لحظۀ انعقاد نطفه آغاز می‌شود و با آزادی سقط جنین مبارزه کنند. ظاهراً طبق این قانون قرار است نهادهایی که به خانواده ارائه خدمات می‌کنند، ملزم به لغو قانون کثیف در اختیار نهادن فرزند به زوج‌های همجنس، گردند. علاوه بر اینها، ترامپ بارش باران در روز مراسم تحلیف خود و حتی قطع شدن بارش باران در لحظه شروع به سخنرانی در مراسم تحلیف را از عنایات خداوند به خود دانسته است و در تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده بود که وی می‌تواند بهترین نماینده برای جامعه مسیحیان باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها