اسکار امسال ؛نماد قطبی شدن جامعه آمریکا

کد خبر: 637785

ترامپ مراسم اسکار امسال را بیش‌ازحد سیاسی خواند؛ مراسمی که به‌گونه‌ای کم‌سابقه در آن، رئیس‌جمهور آمریکا به تمسخر گرفته شد.

روزنامه خراسان: ترامپ مراسم اسکار امسال را بیش‌ازحد سیاسی خواند؛ مراسمی که به‌گونه‌ای کم‌سابقه در آن، رئیس‌جمهور آمریکا به تمسخر گرفته شد.
اما این واقعه در کنار دیگر رخدادهای اخیر «عصر ترامپ»، می‌تواند لایه‌های پنهانی از «حقایق اجتماعی» آمریکا را هویدا کند. واقعیت‌هایی نظیر اعتراض‌های گسترده خیابانی پس از به‌قدرت رسیدن ترامپ، در جامعه‌ای که الکترال ها آقای رئیس‌جمهور را به کاخ سفید رسانده‌اند، همزمان با «کنش‌های سیاسی رادیکال» شخص ترامپ، دو حقیقت بنیادین در جامعه امروز آمریکا را نشان می‌دهد.
آمریکا همواره بر الگوی دموکراسی خاص خود به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های «به زمامداری» تأکید دارد؛ این در حالی است که شکاف میان دولت- ملت در آمریکا در حال عمیق‌تر شدن است. چه کسی فکر می‌کرد یک رویداد هنری، به‌گونه‌ای بی‌سابقه به صحنه‌ای برای اعتراض به رئیس‌جمهور کشوری تبدیل شود که سیاست و سبک زندگی خود را حتی در عرصه بین‌المللی، سرآمد می‌داند. آمریکای امروز بیش از همیشه از یک دولت- ملت آرمانی فاصله دارد. حقیقت دیگر، قطبی شدن جامعه آمریکاست. یک سوی این قطبی شدن، ترامپ و حلقه سرمایه‌داری پیرامون او است و در سوی دیگر، قطب‌های به‌شدت ضد ترامپ شامل کنش گران رسانه ای و مردمی قرار دارند که از هر فرصتی برای بیان مخالفت خود با او استفاده می‌کنند.
جامعه امروز آمریکا تبدار ویروس ترامپ است و در هر فرصتی، به زبان هزل، هجو و طنز هم که شده، خشم خود را در برابر آقای رئیس‌جمهور نشان می‌دهد. هرچند این ویروس، آمریکا را ضعیف می‌کند، اما در مقابل، فرصتی است برای رقبا تا از «دنیای بعد از هژمونی آمریکا»، لذت ببرند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها